کد خبر: ۱۰۵۷۳

آغاز طرح قرآنی سمیر از شب عاشورا در استان اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تدبر در قرآن را محم ترین هدف اجرای طرح قرآنی سمیر عنوان کرد و افزود: اجرای گسترده طرح قرآنی سمیر از شب عاشورا در استان آغاز می شود.
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام دکتر قاسم جعفرزاده در جلسه توجیهی سفیران «طرح قرآنی سمیر» در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی گفت: ابلاغ و روشنگری به عنوان ویژگی های شاخص قرآن کریم باید توسط فعالان قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل درک عقلانیت توحیدی را در سایه توجه به آموزه های قرآن میسر دانست و افزود: تحقق عینی و واقعی در رفتار و سلوک آحاد جامعه اسلامی باید با درک آموزه های قران صورت گیرد.

وی تحریف ناپذیری قرآن را از دیگر ویژگ های منحصر بفرد قرآن عنوان گرد و افزود: تحریف ناپذیری قرآن، مصونیت قرآن از هرگونه تغییر است. قرآن، کتابی است که خداوند آن را توسط پیامبر معصوم خود، به سوی انسان‌ها فرستاده است و حکمت او می‌طلبد که قرآن، سالم به دست هر انسانی برسد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: جامعیت و جاودانگی قرآن عامل مهمی در تاثیرگذاری عمیق در مسیر هدایت بشر بوده و در بیان های مستحکم دلایل فراوانی بر جامعیت قرآن از تمام جهات ارائه شده است که باید در بین عموم مردم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه به اجرای «طرح قرآنی سمیر» برای اولین بار در کشور در اردبیل خبر داد و گفت: سبک زندگی صحیح اسلامی و انسانی از مهم ترین مسائل فرهنگی در عصر کنونی است که باید با استناد به آیات قرآن در جامعه رواج یابد.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه تدبر در قرآن را مهم ترین هدف اجرای «طرح قرآنی سمیر» عنوان کرد و افزود: اجرای گسترده طرح قآنی سمیر نیازمند همت ویژه فعالان قرآنی و ادارات و نهادهای مرتبط با فعالیت های قرآنی است تا محافل قرآنی را به سمت تدبر در قرآن سوق دهیم.

وی توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نسبت به «طرح قرآنی سمیر» را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: طرح قرآنی سمیر با پیشنهاد آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل در ماه رمضان امسال فرهنگ سازی، تدوین و در دست اجرا قرار گرفت و اکنون در توسعه کلاس های این طرح، اجرای گسترده «طرح قرآنی سمیر» از شب عاشورا به عنوان محور وحدت قرآن و اهل بیت (ع) در مناطق مختلف استان آغاز می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به روش های موثر در گسترش«طرح قرآنی سمیر» اشاره کرد و گفت: تفسیر موضوعی، تفسیر سوره به سوره، تفسیر سوژه محور و اجرای منابر تبلیغی با محوریت قرآن از روش های موثر در ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان مهم ترین هدف «طرح قرآنی سمیر» می باشد که سفیران این طرح می توانند با این روش ها طرح را اجرا کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده ارزیابی و برگزاری آزمون های میان دوره را از راهبردهای اثرگذاری تعالیم قرآنی در طرح سمیر عنوان کرد و گفت: تعیین هدف کمی و برگزاری آزمون مفاهیم از محتوای سمیر در هر شش ماه انجام شود و با اهدای جوایز از برگزیدگان تجلیل شود.

وی از انتخاب افراد فعال قرآنی برای هدایت و راهبری کلاس های طرح قرآنی سمیر ویژه اقشار مختلف خبر داد و گفت: طرح قرآنی سمیر در مراکز آموزشی، حوزه های علمیه، ادارات، محافل و مجالس دینی و فرهنگی با راهبری رابطین اعم از مربیان و مسئولین موسسات قرآنی در مناطق مختلف استان اردبیل اجرا می شود.

وی کثرت پیام دهی و تبلیغ مفاهیم دینی در سطح جامعه را عامل اثرگذاری درتبلیغ عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به هدف مطلوب در تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و رواج معروفات در جامعه باید کثرت پیام دهی توسط عموم فعالان فرهنگی و قرآنی صورت گیرد.

در ادامه حجت الاسلام صابر طهماسبی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی «طرح قرآنی سمیر» ویژه اقشار مختلف مردم علی الخصوص نوجوانان و جوانان با هدف آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی تصریح کرد: در این طرح که در محلات مختلف شهر به صورت مستمر برگزار می‌شود، ترویج فرهنگ قرآنی و انس با کلام الهی مد نظر است.

گفتنی است، اجرای «طرح قرآنی سمیر» با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی، دارالقرآن الکریم و مرکز قرآنی طنین اردبیل از تاریخ 5 مرداد مصادف با شب عاشورا در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز می شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار