کد خبر: ۱۰۵۸۲

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

 همزمان با سراسر کشور و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) همایش شیرخوارگان حسینی در پایتخت حسینیت اردبیل برگزار شد.
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل، همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم، در سالن رضازاده اردبیل و با حضور مادران عطوف و عفیف اردبیلی برگزار و مادران دیار سبلان به نیت باب الحوایج حضرت علی اصغر (ع) فرزندان خود را نذر شهید شش ماهه کربلا کردند تا با الهام از این فرهنگ بی نظیر بتوانند فرزندان خود را تربیت کنند.

مادران با برتن کردن لباس‌های هم شکل برای فرزندانشان و بستن سربندهای سبز به پیشانی آنها که به نام مبارک باب الحوایج حضرت علی اصغر (ع) منقش بود اوج ارادتمندی و دلدادگی خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان داده و در حالی که نجوای مادرانه همسو با حضرت رباب (س) داشتند بر شیرخواره تشنه لب کربلا اشک ماتم ریختند.

در این مراسم که همراه با روضه و نوحه خوانی مداحان بود مادران نیک اندیش اردبیل شیرخوارگان خود را رو به آسمان گرفته و در حالی که دعا و نیایش می‌کردند از حضرت علی اصغر (ع) درخواست شفاعت کودکان مریض، بیماران صعب العلاج و مادران بی فرزند را کردند.

سوگواره شیرخوارگان حسینی که با برنامه‌های متنوع علاوه بر اردبیل در سایر شهرها نیز برگزار شد، نمایشی عظیم و جلوه‌ای باشکوه از شور و عشق حسینی بود که در این آئین‌ها نمودی از مهر و محبت مادرانه را می‌توانستیم با چشم‌های اشکبار و اندوهگین اما امیدوار به سعادت فرزندان مشاهده کرد.

جلوه ویژه این مراسم صیانت از سرمایه عظیم حجاب و عفاف از سوی مادران رهرو زینب (س) بود که در سالن رضازاده اردبیل نمایشی از زن مسلمان و بانوی عفیف را جلوه گرد کرده و به مدعیان دروغین حقوق بشر اعلام کردند که هیچ گاه الگوهای ارزشی اسلام در حوزه زنان و بانوان را با هیچ مطاعی معاوضه نمی‌کنند.

در این مراسم معنوی سخنرانی توسط حجت الاسلام حسین نوری نماینده سابق ولی فقیه در سپاه اردبیل و مداحی و مرثیه خوانی شده و شرکت کنندگان با محوریت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بر تداوم راه نهضت حسینی تاکید کردند.

اعضای مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) همچنین با حضور در بیمارستان بوعلی اردبیل که مختص کودکان است با اهدای سربندها و لباس‌های سبز برای شفای این کودکان دست به دعا شدند.

ارسال نظر