کد خبر: ۱۰۷۶۴

نشست هم اندیشی فعالان و نخبگان فرهنگی

نشست هم اندیشی فعالان و نخبگان فرهنگی جهت ارائه و بررسی طرح کمیته فرهنگی اربعین استان با حضور جمعی از نخبگان، فعالان و دغدغه‌مندان فرهنگی در محل سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، با اشاره به اینکه مراسمات دهه اول محرم پرفروغ‌تر از سال گذشته و به خوبی برگزار گردید افزود: کار اربعین عملا آغاز شده و برنامه ریزی‌های اربعین از اواخر اردیبهشت ماه شروع شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گفت: واقعیت این است پدیده اربعین پدیده بزرگی است و مهمترین رویداد در کشور و جهان است.

وی افزود: در زمانی که همگی به دنبال معرفی تمدن غرب هستند اربعین یک پنجره امیدوارکننده و افق بلندی از تمدن اسلامی به سوی همه آزادگان جهان باز کرده است.  

حجت الاسلام  نجفی با بیان اینکه نام ایلام مفتخر به عنوان پایتخت خادمین سید الشهداء (ع) شده است و اربعین برای ما موضوعیت خاصی دارد گفت:   خادمی در اربعین یک لذت وصف نشدنی دارد و آن شوری که در اربعین به پا می‌شودحس دیگری دارد و لحظه به لحظه آن سرشار از فضایی معنوی است.  

وی در ادامه با بیان این مطلب که ستاد اربعین از آغاز اربعین بوده است و یکی از کمیته‌های آن کمیته فرهنگی اربعین می‌باشد افزود: 

تا قبل از سال گذشته کار بصورت جزیره‌ای پیش می‌رفت، اما از سال گذشته ما کار قرارگاهی فرهنگی را آغاز کردیم و پیشرفت‌های زیادی نسبت به سال‌های گذشته داشته ایم.  

وی ادامه داد: سال گذشته به همت همه مجموعه‌های مردمی و ارگان‌های دولتی کار‌های خوبی صورت گرفت، اما نقایصی هم وجود داشت

 ما قدم به قدم به ایده آل در کار فرهنگی می‌رسیم و هر سال نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی خواهیم داشت 

و امیدواریم بهترین کار‌ها و بهترین تصمیم گیری‌ها صورت بگیرد، چون اربعین صحنه هزار و یک عامل پیش بینی نشده است.  

وی افزود: این جلسات برای ما خیلی مهم هستند، چون در نظر داریم هم اندیشی شود و ایده‌های جدیدی وارد کار شود و اگر جایی قوی هستیم پر رنگ‌تر شود و اگر ضعیف است اصلاحش کنیم.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار داشت: راهبرد‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری که یک فقیه و آگاه به زمان است است و جزو نخبه‌های فرهنگی در دوران غیبت هستند در برنامه ریزی‌های پیاده روی بزرگ اربعین پیش روی خود قرار داده ایم و شامل سرفصل‌های:  

۱. اربعین قوت جبهه مقاومت 

۲. گسترش معرفت حسینی 

۳. عدم دخالت جبهه بندی‌های سیاسی در اربعین 

۴. ترکیبی از عقل و عاطفه 

۵. تحفظ شور و شوق اربعین 

است




نشست هم اندیشی فعالان و نخبگان فرهنگی با موضوع اربعین در محل سالن غدیرِ سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با حضور فعالان شاخص این حوزه برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار