کد خبر: ۱۰۷۶۵

«نمایشگاه قرآن و عترت» در اردبیل افتتاح شد

«نمایشگاه قرآن و عترت» با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در موسسه نورمبین اردبیل افتتاح شد.
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، امیر رجبی عصر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در مراسم افتتاحیه «نمایشگاه قرآن و عترت» در مؤسسه قرآنی نور مبین اردبیل در سخنانی توجه به فرهنگ قرآنی در جامعه را مقدم بر آموزش و تلاوت قرآن برشمرد و اظهار کرد: در زمان حضرت امیرالمومنین علی (ع) آن کسی که شمشیمر بر فرق آن حضرت زد عابد و حافظ قرآن بود اما عاقبت بخیر نشد.

وی افزود: در هر امری هدایت یافتن، عاقبت بخیری و همراهی خدا مهم بوده و بارزترین مصداق آن‌ها انبیا، امامان و اولیا الهی هستند که باید سرمشق و الگوی همگان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل فضای مجازی را عامل تغییر زیست فرهنگی در جامعه عنوان کرد و افزود: در زمان کنونی بلحاظ شیوع بی رویه استفاده از فضای مجازی علی الخصوص در بین نوجوانان و جوانان، تربیت صحیح با مشکل مواجه شده و رفع این بحران نیازمند ورود فعالان فرهنگی، قرآنی و دینی در بحث رسانه و فضای مجازی است.

نسل جوان جامعه نیازمند اقناع در آموزه‌های دینی هستند

رجبی ترویج «زیست قرآنی» را اولویت مهم در فعالیت مؤسسات قرآنی عنوان کرد و افزود: آموزش رشته‌های مختلف اعم از حفظ، ترتیل، فنون و مهارت‌های قرائت قرآن مهم است اما مهم‌تر از همه فهم تعالیم قرآن و ترویج «زیست قرآنی» در جامعه است که باید در اولویت فعالیت‌های قرآنی باشد.

وی توجه به اقناع در تبلیغ و تبیین مفاهیم دینی در بین کودکان تاکید کرد و گفت: اجبار و دستور در کارهای تبلیغی نه تنها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت بلکه باعث دلزدگی خواهد شد لذا باید با قانع کردن نسل نوجوان و جوان در تبیین آموزه‌های دینی تلاش کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با تقدیر از فعالیت مؤسسه قرآنی نور مبین اردبیل، از مؤسسات و خانه‌های قرآنی خواست در محتوا بخشی به فعالیت‌ها و تبیین آموزه‌های قرآنی در بین مخاطبین پیشقدم باشند.

انسجام در فعالیت‌های قرآنی عامل مؤثر در پیشبرد برنامه‌ها است

در ادامه عادل جعفری مدیرعامل مؤسسه قرآنی نور مبین اردبیل در سخنانی انسجام و اتحاد در برنامه‌های قرآنی را عامل مؤثر در موفقیت در این فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: فعالان قرآنی باید با علم و آگاهی و پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای با اتحاد و انسجام به ارائه برنامه‌های قرآنی بپردازند.

وی به محورهای نمایشگاه قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: ارائه کتب آموزشی و قرآن، ارائه محتوای دیجیتال قرآنی، مشاوره، طب سنتی، ارائه محصولات حجاب و عفاف و اتاق کودک همراه با اجرای زنده گروه‌های تواشیح، سرود، مسابقه و نیز صحافی رایگان قرآن از محورهای نمایشگاه قرآن و عترت است.

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و عترت استان اردبیل با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی، سازمان فضای مجازی سراج و مؤسسه قرآنی نور مبین اردبیل در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ افتتاح و تا تاریخ ۱۲ مرداد در محل مؤسسه قرآنی نور مبین اردبیل واقع در خیابان داروپخش از ساعت ۱۵ تا ۱۹ عصر برای بازدید عموم دایر می‌باشد.

 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار