کد خبر: ۱۰۸۰۴
سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هوای نو:

هیئت‌ها جلسات خود را در حسینیه‌های شهدا برپا کنند

سلسله نشست‌های هوای نو با حضور برگزیدگان سال هیئت‌ها و تشکل‌های دینی برگزار شد.
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

هیئت‌ها جلسات خود را در حسینیه شهدا برپا کنندبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی متین‌پور سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین روز نشست‌های مهرواره هوای نو با حضور برگزیدگان سال هیئت‌ها و تشکل‌های دینی اظهارداشت: رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، فرصتی برای وصل شدن به جریان‌های مردمی است. این بنیاد زیرساخت‌هایی دارد که امیدواریم با نگاه‌های جدید بتوانیم آن را به جریان‌های مردمی و هیئت‌ها متصل کنیم. گلزار شهدای گمنام هیچ ربطی به بنیاد شهید ندارد و قانوناً تحویل بنیاد حفظ آثار شده است.


وی افزود: گلزار شهدایی که شهدایش نام و نام خانوادگی دارند، مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در بحث زیر ساخت‌هایی که باید با هیئت همراه باشد، حسینیه شهید است که توسط بنیاد شهید مجوز داده می‌شود. حسینیه شهدا که یا محل زندگی شهید یا خانوادش بوده است، به حسینیه تبدیل شده است. گاهی اوقات نام حسینیه شهید به اسم خانه شهید نیز یاد می‌شود.


متین‌پور مالکیت این ملک را دراختيار خانواده شهدا خواند و گفت: این ملک وقف نشده است. گاهی اوقات هیئت‌های نوجوانان و جوانان جایگاهی برای عزاداری ندارند و این حسینیه‌های شهید، بستر بسیار خوبی برای گردهمایی این افراد است. بیشترین جامعه آماری این حسینیه‌ها برای خوزستان است که تعداد حسینیه‌های شهید آن بیشتر از استان‌های دیگر است.
وی افزود: پیام آوران ایثار یک جمع روایتگری تخصصی است که این افراد برای روایتگری آموزش دیده‌اند و از سوی بنیاد مورد تایید هستند.


سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان عنوان کرد: قوی ترین اسناد کشور در کنار اسناد ملی، متعلق به بنیاد شهید است. اخیرا اسناد شهدا را روی سایت اسناد افتخار گذاشتند که الان در دسترس عموم است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر