کد خبر: ۱۱۱۵۶

عملکرد امور رسانه تبلیغات اسلامی اردبیل در اربعین

کارشناس برنامه ریزی فعالیت‌های رسانه‌ای تبلیغات اسلامی اردبیل عملکرد این اداره در حوزه رسانه ویژه اربعین حسینی را تشریح کرد.
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، علی دژبانی در مصاحبه‌ای گفت: برنامه ریزی‌های فرهنگی لازم در خصوص استفاده از ظرفیت  عظیم شبکه تبلیغ، روحانیون مستقر، مبلغین، مبلغات، تشکل‌های دینی، هئیات مذهبی، مداحان، جبهه فعالان فرهنگی پایگاه‌های  بسیج، مساجد،   کانون‌های فرهنگی  و تبلیغی  و دیگر اقشار تاثیر گذار فرهنگی و دینی در تامین عناصر فرهنگی و دینی گروه‌ها، هیئات، دستجات  و اجتماع‌های عزاداری اربعین حسینی (ع)  توسط ستاد استانی اربعین به عمل آمده است.


وی افزود: برنامه پیاده روی اربعین، بزرگترین تجربه معنوی و الهی برای افراد شرکت کننده در این مراسم مذهبی است که خود سازی، خود شناسی، خود کاوی، خود آگاهی فردی و اجتماعی و در نتیجه جهت گیری مذهبی درونی، ایمان واقعی، وجدان اخلاقی، خدا شناسی و رسیدن به حقیقت زندگی و درک تجربه عمیق زندگی و  تجربه حضور خداوند متعال در تمام  لحظات زندگی آنان از رویکرد‌ها، آثار و فواید این حرکت معنوی است که همراه با خلوص نیت، شناخت، بصیرت، تفکر، تعقل و آگاهی می‌باشد.

کارشناس رسانه تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: تشکیل موکب‌های اربعین و خدمات رسانی به زایران، اطلاع رسانی به گروه‌های هدف تبلیغی  و دینی، ساماندهی اعزام مبلغین و مبلغات، برنامه ریزی اعزام مبلغین در ایام اربعین، هماهنگی امامزاده صدر الدین اردبیل برای برنامه ریزی فرهنگی اجرای برنامه‌های ویژه اربعین و برگزاری دعای زیارت اربعین، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی و دینی استان و... از دیگر اقدامات و فعالیت‌های ستاد استانی اربعین می‌باشد.

دژبانی افزود: نشر و اطلاع رسانی محتوا‌های رسانه‌ای ارسالی از معاونت رسانه‌ای مرکز  در گروه‌ها و کانال‌ها مجازی توسط سکو‌های انتشار درون و برون سازمانی، فعالیت رسانه‌ای و مجازی مبلغین و فعالان رسانه‌ای و فرهنگی روایت گر اربعین، تشکیل کانال ویژه اربعین در پیام رسان بله، اطلاع رسانی و نشر  پوستر برنامه مراسم بزرگ پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در کانال‌ها و و گروه‌های مجازی، اطلاع رسانی و نشر پویش محله اربعینی، تولید و توزریع عکس نوشت با شعار بیا تا برویم، تهیه و نصب پلاکارد و بنر تبلیغاتی محیطی و اطلاع رسانی در مرکز و شهرستان‌های استان از برنامه‌های ویژه اربعین به همت امور رسانه تبلیغات اسلامی اردبیل اجرا شد.

وی افزود: نمایش تئاتر "تعزیه‌ای برای عباس" کاری از گروه هنری ترمه به عنوان منتخب هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین  در شهرستان گرمی، فعالیت رسانه‌ای و ترویجی  مبلغین فعال رسانه‌ای در تشویق نوجوانان و جوانان دهه هشتادی به حضور فعالانه در مراسم اربعین، برگزاری همایش  مجازی  محله اربعینی، نشر و اطلاع رسانی رزمایش محله اربعینی، نشر و اطلاع رسانی دیوار نگاره راه قدس از کربلا می‌گذرد، تعامل با کانون‌های رسانه‌ای و فرهنگی استان برای تولید و توزیع  پادکست اربعین، هم اندیشی و هم فکری با فعالین رسانه‌ای، درج و اطلاع رسانی گوشه‌های از آیین اربعین در استان اردبیل در کانال هم فکری ایتا و موارد دیگر...   از دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مناسبت اربعین حسینی بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار