کد خبر: ۱۱۲۰۰

اجرای مراسم اختتامیه «سوگواره نوجوانه ها» در اردبیل

مراسم اختتامیه «سوگواره نوجوانه ها» با تجلیل از نفرات برتر در محل مصلی اردبیل برگزار شد.
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محید باباخانی رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در اختتامیه «سوگواره نوجوانه ها» در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه جدی والدین نسبت به تربیت فرزندان بر اساس آموزه‌های مکتب حسینی اظهار کرد: تربیت صحیح فرزندان از ضروری‌ترین وظایف والدین به شمارمی آید و انجام دادن این وظیفه مهم، حساس و ظریف بدون تکیه بردیدگاه‌های صاحب نظران آگاه و مطمئن ممکن نیست.

رئیس تشکل‌های دینی کشور افزود: ما معتقدیم که ائمه معصومین (ع) در همه ابعاد هدایتی و تربیتی الگو‌هایی کامل و مطمئن به شمار می‌آیند و تکیه بردیدگاه‌ها و رفتار‌های تربیتی آنان در مسیر تحقق وظیفه خطیر تربیت فرزندان، بهترین ره توشه است.  

وی تطابق رفتار و گفتار از سوی والدین را بهترین نوع تربیت در خانواده برشمرد و افزود: بی تردید مؤثرترین عامل در تربیت اخلاقی و دینی فرزندان رفتار‌های درست والدین بوده و اثبات شده که زبان رفتار از زبان گفتار بسی نافذتر است به گونه‌ای که در عمل آثاری نهفته است که هرگز ازگفتار برنمی آید.

حجت الاسلام باباخانی در توصیه به والدین گفت: کودک و نوجوانی که پیوسته شاهد اعمال نیک والدین است، بطور غیر مستقیم سرمشق می‌گیرد و به انجام کار‌های نیک تشویق می‌شود چرا که در سیره تربیتی ائمه اطهار (ع) تربیت با رفتار و عمل بارزترین بعد تربیت بوده و فرزندان ائمه اطهار (ع) با دیدن رفتار آنان سرمشق گرفته، عمل می‌کردند.

در ادامه این مراسم توانا مسئول کانون فرهنگی تبلیغی مصلی اردیبل و دبیر «سوگواره نوجوانه ها»  در سخنانی به ارائه گزارش از اجرای این سوگواره پرداخت و افزود: «سوگواره نوچوانه ها» با هدف ترویج فرهنگ حسینی و اشاعه آموزه‌های ناب اسلامی در بین نوجوانان دهه هشتادی و نودی در اردبیل اجرا شد.

توانا به محور‌های این سوگواره اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۰ اثر با حضور ۵۰ نفر از نوجوانان در قالب لالایی‌های عاشورایی  مادرانه، سنت گهواره گردانی توسط دختربچه ها، برپایی موکب‌های عزاداری و احسان کودکان از تاریخ اول مرداد ماه تا ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی به دبیرخانه ارسال شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار