کد خبر: ۱۱۴۷۴

اعزام ۱۳ پیرغلام حسینی به بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی

کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام ۱۳ پیرغلام حسینی از استان اردبیل به بیستمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در رشت خبر داد.
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، خیراله عزیزی در مصاحبه ای به برگزاری بیستمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در رشت اشاره کرد و افزود: بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی شامگاه سه شنبه 11 مهر ماه در مجتمع زیباکنار رشت گشایش یافت.

وی گفت: این اجلاس به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق به مدت سه روز ادامه می یابد.

اعزام 13 پیرغلام حسینی از استان اردبیل به بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی

وی افزود: از استان اردبیل 10 نفر از برادران و 3 از خواهران مداح و پیشکسوت حسینی با انتخاب ادارات و نهادهای فرهنگی و صدا و سیمای مرکز اردبیل برای حضور در این جلاسیه به رشت اعزام شدند تا در برنامه های فرهنگی و مذهبی و برنامه های تجلیل شرکت کرده و به نیز به اجرای برنامه های مداحی های آذری بپردازند.

کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: در بیستمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی از مداح سرشناس استان اردبیل حاج شهروز اردبیلی با تجربه 60 سال سابقه مداحی آذری در مناطق مختلف استان و کشور، با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی تجلیل خواهد شد.

اعزام 13 پیرغلام حسینی از استان اردبیل به بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی

عزیزی افزود: برگزاری نخستین اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آیینی در دانشگاه آزاد این شهر، حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان، برپایی یادواره شهدا با حضور حجت الاسلام ماندگاری در گلزار شهدای رشت و برگزاری مراسم اختتامیه در مصلی امام خمینی (ع) رشت از مهمترین برنامه های این اجلاسیه است.

گفتنی است، بیستمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 12 و 13 مهر ماه 1402 در شهر رشت در خانه تاریخی میرزا کوچک خانه جنگلی با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.

اعزام 13 پیرغلام حسینی از استان اردبیل به بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی

 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار