کد خبر: ۱۱۴۹۶

جلسه هم اندیشی فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان

جلسه «هم اندیشی فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعضای شورای شهر با هدف راهبری کارکرد‌های فرهنگ دینی در شهر» برگزار شد.
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه « هم اندیشی فرهنگی با اعضای شورای شهر با هدف راهبری کارکردهای فرهنگ دینی در شهر» در محل ساختمان شورای شهر اردبیل در سخنانی رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را راهبری جریانات فرهنگی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: حمایت از فعالان و فرهیختگان فرهنگی در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و کاهش آسیب های اجتماعی لازم و ضوروی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به فعالیت بنیاد علوی در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: با هدف حمایت از مبلغین و نیز توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار، تففاهمنامه ذیل بنیاد هدایت به عنوان ساماندهی امور مبلغین با بنیاد علوی به عنوان حمایت کننده از ادارات فرهنگی منعقد شد و قریب به 80 نفر از روحانیون تحت حمایت مالی و فرهنگی این بیناد قرار گرفت.

جلسه « هم اندیشی فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعضای شورای شهر با هدف راهبری کارکردهای فرهنگ دینی در شهر»

حجت الاسلام جعفرزاده از شورای شهر اردبیل خواست با توجه به ظرفیت عظیم مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اعم از 3 هزار روحانی و مبلغ، 1500 هیئت مذهبی، 1460 مداح، 100 انجمن اسلامی، اقدامات لازم برای حمایت از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در راستای همکاری با شهرداری اردبیل بسته ظرفیت های محیطی و تبلیغی و شیوه های نوین تبلیغی، پیوست های فرهنگی و زیر ساخت های فرهنگی و مشارکت در تحقق گام دوم انقلاب متناسب با زیست بوم فرهنگی و طراحی تقویم فرهنگی سالانه برای استان را مورد توجه قرار داده است.

عضو شورای فرهنگی استان اردبیل به فعالیت های تبلیغات اسلامی در راهبری جریان فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: ارتقا توانمند سازی و دانش افزایی معلمین دینی و قرآنی،دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و نیز توانمندسازی کنشگران فرهنگی و همچنین ارائه بسته های فرهنگی و محتوای تبلیغی متناسب با اولیوت های فرهنگی دینی و نیاز روز جامعه به ائمه جماعات جمعه از مهم ترین مباحث راهبری جریانانات فرهنگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام جعفرزاده با انتقاد از موازی کاری و وجود تشکل ها و سازمان های متعدد در حوزه فرهنگ دینی تصریح کرد: به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بایستی تمامی نهادهای موازی با سازمان تبلیغات اسلامی به این سازمان برگشته و تصدی گری و فرماندهی امور فرهنگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود.

در ادامه سید هاشمی رئیس شورای شهر اردبیل در سخنانی فرمانده مسائل فرهنگی در جامعه را سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و بر لزوم محوریت بخشی به مساجد در جریان فرهنگی تاکید کرد و افزود: برای موفقیت در امور باید مساجد را محور جریان فرهنگی قرار دهیم و کارکرد اجتماعی مساجد را به دوران انقلاب و نیز فعالیت های مساجد در دوران دفاع مقدس برگردانیم.

جلسه « هم اندیشی فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعضای شورای شهر با هدف راهبری کارکردهای فرهنگ دینی در شهر»

در این جلسه حبیب فتحی عضو شورای شهر اردبیل در سخنانی با تقدیر از فعالیت شایسته سازمان تبلیغات اسلامی در ارائه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی فت: در هر برنامه و مراسم فاخر فرهنگی و مذهبی در جامعه حضور موثر و پررنگ سازمان تبلیغات اسلامی به وضوح دیده می شود و این امر شایسته تقدیر است.

وی افزود: روحانیون باید در منابر مسائل اجتماعی و مباحث روز جامعه را باید مورد چالش قرار داده و تریبون مردم باشند تا در مردمی سازی فعالیت ها و رفع آسیب های اجتماعی موثر باشند. و جلسه باید زودتر از این برگزار می شد.

در ادامه صفری عضو شورای شهر اردبیل نیز در سخنانی افزود: روحانیون در صف مقدم انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند که با  راهبری و هدایت روحانیون و ائمه جمعه انقلاب اسلامی به ثمر رسید.

وی افزود: اکنون روحانیون جوان و آشنا به مسمائل اجتماعی و روز جامعه فعالیت های شایسته ای در مساجد انجام می دهند اما متاسفانه بلحاظ تبلغات سوء دشمنان در فضای مجازی بین روحانیون و جوانان فاصله ایجاد شده که نیازمند فعالیت های مستمر در راستای جذب جوانان به سمت مساجد و منابر تبلیغی جذاب و جوان پسند است.  

در ادامه جاوید رخشانی معاون اداری، مالی تبلیغات اسلامی اردبیل نیز در سخنانی بر ضرورت ترسیم نقشه راه فرهنگی اردبیل بر اساس زیست بوم فرهنگی استان و سیاست های فرهنگی تاکید کرد و افزود: پس از طراحی نقشه راه فرهنگی مشخص خواهد شد سازمان تبلیغات اسلامی در کدام محور این نقشه قرار داشته و چه وظایف و اختیاراتی دارد.

وی افزود: برای اثربخشی فعالیت ها، شاخص های اندازه گیری کمی باید در دست داشته با وحدت رویه و فرماندهی واحد فرهنگی و تعامل مستمر و همکاری اثربخش ادارات و نهادهای فرهنگی، به رفع معضلات و مشکلات فرهنگی در جامعه پرداخت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار