کد خبر: ۱۱۶۵
حوزه هنری استان فارس فراخوان داد؛

اولین جشنواره کارتون و پوستر «روزگار مترسک» برگزار می‌شود

فراخوان ملی نخستین جشنواره پوستر و کارتون «روزگار مترسک» از سوی حوزه هنری استان فارس منتشر شد.
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت، وحید نمازی «رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس» از برگزاری جشنواره ملی کارتون و پوستر «روزگار مترسک» خبر داد و گفت: این جشنواره با رویکرد مقابله با پروژه تطهیر سازی روزگار سیاه رژیم پهلوی برگزار می‌شود. رویکرد این جشنواره یادآوری روزگار سرتاسر خیانت، وادادگی و ظلم خاندان پهلوی درحق مردم و کشور، طبق مستندات تاریخی است.

وی افزود: اگرچه فساد، تباهی و بی‌عرضگی این رژیم برکسی پوشیده نیست، اما مخالفین نظام و رسانه‌های بیگانه با پروژه تطهیر سازی پهلوی مدام در تلاش برای تحریف و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود هستند.

رئیس حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه این جشنواره در راستای آگاهی بخشی نسل جوان و تبیین حقایق آن روزگار برگزار می‌شود اذعان داشت: نشان دادن ضعف حاکمیت ملی؛ عقد قرارداد‌های ننگین و از دست دادن بخشی از اراضی کشور مانند جدایی بحرین، ارتفاعات آرارات، واگذاری و کاهش حقابه هیرمند در رژیم گذشته از رویکرد‌های این رویداد هنری است.

نمازی ادامه داد: تحقیر ملی؛ وادادگی سیاسی و دخالت قدرت‌های خارجی در امور کشور مانند تعیین شاه، وزیر، وکیل، کاپیتولاسیون، برگزاری کنفرانس تهران (نشست بدون اجازه و هماهنگی سران متفقین در تهران) نیز از دیگر رویکرد‌های این جشنواره به‌شمارمی‌روند.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره در سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به نشانی www.artfars.ir و صفحه مجازی به نشانی @art_fars منتشرشده و در دسترس عموم است.
همچنین، امیرحسین عبادیان دهکردی «کارشناس مسئول هنر‌های تجسمی حوزه هنری فارس» نیز درباره این جشنواره گفت: مخالفان نظام و رسانه‌های بیگانه با پروژه تطهیر سازی پهلوی مدام در تلاش برای تحریف و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود هستند، به همین منظور این جشنواره در راستای آگاهی بخشی نسل جوان و تبیین حقایق آن روزگار برگزار می‌شود.
وی شرکت و ارسال اثر در فراخوان را به‌منزله پذیرش قوانین آن دانست و گفت: توجه به موضوعات و رویکرد‌های جشنواره در تولید آثار هنری حائز اهمیت است و شرکت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و هنرجویان و علاقه‌مندان (در رشته‌های پوستر و کارتون) فراهم و آزاد است. آثار باید تولید سال جاری بوده و یا در جشنواره‌های دیگر برگزیده و یا اکران نشده باشند و هنرمندان باید در فایل word مشخصات کامل (نام نام خانوادگی، آدرس پستی، شماره تماس، عکس غیر کارکنانی) را به همراه اثر ارسال کنند.
کارشناس مسئول هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان فارس بابیان اینکه فرصت ارسال آثار  تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ است یادآورشد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی farsfestival.۱۴۰۰@gmail.com ارسال  کنند همچنین آثار پوستر ارسالی باید با وضوح تصویر dpi۳۰۰ و با ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر وآثارکارتون باید با وضوح تصویر dpi۳۰۰ و با ابعاد ۲۰۰۰ پیکسل و فرمت jpg و باکیفیت مناسب چاپ و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
عبادیان دهکردی تصریح کرد: در هر دو بخش هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر یا یک سری ۵ تایی اثر ارسال کند. مالکیت مادی و معنوی آثار باید متعلق به هنرمند باشد و ارسال‌کننده اثر پاسخگوی حقوقی شکایت‌های احتمالی بوده و دبیرخانه جشنواره در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت. همچنین دبیرخانه جشنواره، حق استفاده تبلیغاتی، نمایشگاهی و انتشار آثار در فضای مجازی و مطبوعات را با ذکر نام هنرمند خواهد داشت. به شرکت‌کنندگانی که آثارشان منتخب نمایشگاه باشد گواهی شرکت در نمایشگاه اعطاء شده و در صورت بهبود شرایط کرونا مراسم اختتامیه به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.
عبادیان در تشریح جوایز برگزیدگان نفر اول تا سوم در دو رشته گفت: در هر بخش نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰ و ۶۰ و ۴۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد و در هر بخش به ۵ نفر لوح تقدیر و جایزه ۱۰ میلیون ریالی تقدیم خواهد شد این درحالی است که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان و اطلاعات بیشتر به سایت www.artfars.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر