کد خبر: ۱۱۹۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

دشمن از قدرت هیئات مذهبی می ترسد

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: در عرصه های خدمت رسانی اجتماعی هیئات مذهبی نشان داده اند که همیشه در میدان هستند، در سیل و زلزله و کرونا و .... هیئت در خط مقدم بوده و هر زمان انگلیس و غرب خواسته اند به اسلام حمله کنند، هیئت را در خط مقدم حمله خود قرار داده اند و دشمن به قدرت هیئت پی برده است.
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش نهضت از آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مهرواره هوای نو آذربایجان غربی که در سالن شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هیئت بزرگترین تشکل مردمی در کل دنیا و تاریخ است و این درایت و حکمت نبی مکرم اسلام و اهل بیت علیهم السلام بود که برنامه ای را طراحی کردند که محبین اهل بیت در کنار هم قرار گیرند و برای اهل بیت عزاداری کنند و هیئتی ها و عزاداران اهل بیت و محبین امام حسین (ع) مورد دعای خیر امام صادق (ع) قرار گرفته اند.

وی افزود: امام صادق علیه السلام، اهل انفاق بودن، به زحمت افتادن در مسسیر حق، داشتن اخلاص، عصبانی کردن دشمن و عدم داشتن حب دنیا  و رضایت خدای متعال را از اوصاف هیئتی ها و عزاداران اهل بیت شمرده است و ما باید عظمت و اعتباری خدمت در آستان اهل بیت را بشناسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: مهرواره هوای نو به دنبال این است که اعلام بکند، هیئت می تواند در جامعه هوای جدید و امید و آرامش را تزریق کند و هیئت ضمن حفظ اصالت و سنتی خود باید چترش را گسترده تر کند و کسانی که از مکتب اهل بیت فاصله گرفته اند به هیئت و شناخت اهل بیت بیشتر از دیگران نیاز دارند و لذا لازم است در هیئت ها به موضوعات تخصصی بپردازیم به خانواده جایگاه بدهیم.

وی گفت: اساس هیئت بر خانواده دوستی است و امام حسین علیه السلام با همه خاندان و خانواده مطهر خویش از اسلام و قرآن دفاع کرد و این برای ما یک الگو است و لذا لازم است هیئت برای خانواده برنامه جدی داشته باشد.

حجت الاسلام امامی توجه به نوجوانان را از دیگر رساات های امروز هیئات مذهبی دانست و ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته دشمن به سمت نوجوانان رفت و لذا لازم است هیئت برای نوجوانان برنامه ویژه داشته باشد. و باید موضوعات محوری و نیاز روز در هیئت تبیین شود.

وی اضافه کرد: در عرصه های خدمت رسانی اجتماعی هیئات مذهبی نشان داده اند که همیشه در میدان هستند، در سیل و زلزله و کرونا و .... هیئت در خط مقدم بوده و هر زمان انگلیس و غرب خواسته اند به اسلام حمله کنند، هیئت را در خط مقدم حمله خود قرار داده اند و دشمن به قدرت هیئت پی برده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی توجه به هنر و رسانه را یکی از مهم ترین نیازهای امروز هیئات مذهبی دانست و تاکید کرد: و رهبر انقلاب می فرمایند هیچ اندیشه ای بدون هنر باقی نمی ماند و امروز بسیاری از نوجوانان قادر هستند با گوشی های خود تدوین فیلم و تصویر انجام دهند و باید این ها را شناسایی کرده و در هیئت بدان ها نقش و جایگاه بدهیم تا خدمات هیئت را در عرصه هنر و رسانه ظهور و بروز بدهند و باید در عرصه رسانه و هنر خدمات هیئت ظهور پیدا کند.

وی در ادامه توجه به شادی را از دیگر رسالت های هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: در اعیاد بزرگ خصوصا غدیر و ... هیئات مذهبی به خوبی به میدان می آیند و نشان می دهند که هیئت فقط برای گریه کردن نیست در روزهای شادی هم هیئات ها در خط مقدم است و باید در نیمه شعبان، غدیر و پیاده روی غدیر هیئات مذهبی با قدرت بیشتری به میدان بیاید.

حجت الاسلام امامی تاکید کرد: هیئت در عرصه انقلاب اسلامی می تواند نقش اساسی داشته باشد و هیئت نمی تواند بگوید من خودم را از سیاست کنار کشیده ام البته باید مراقب سیاسی بازی ها باشد و باید پرچم و علم فعالیت های اجتماعی، دینی، فرهنگی و ... در دست هیئات مذهبی باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار