کد خبر: ۱۲۱۰۰
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
دانلود همه تصاویر
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس؛

کنشگران و فعالان هیئات مذهبی مسائل و معضلات جامعه را حل کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: هیئات محل حضور افراد اثرگذار و نخبه و خواص جامعه است و باید از فضای معنوی و ظرفیت کنشگری هیئات برای حل مسائل و معضلات جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام حسن قانع عصر چهارشنبه در نشستی که با تشکل‌ها و هیئات مذهبی استان فارس در سالن همایش‌های شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد به تبیین وظایف هیأت‌های مذهبی و اثرگذاری آنها به جامعه پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی ظرفیت زیادی در ارتقای سطح دینی مردم دارند خاطرنشان کرد: ما دو ظرفیت و رکن اساسی و دو بستر مهم فرهنگی به نام مسجد و هیئات داریم که با تکیه صحیح بر آنها خیلی از مشکلات و مسائل پیچیده اخلاقی و فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام قانع گفت: این دو ظرفیت تحت عنایت و نظر خداوند و انبیا الهی و اهل بی هستند و دلیل اثرگذاری زیاد آنها نیز همین است.

وی با تاکید بر اینکه کنشگری هیئات می‌تواند سبب حل مسائل و معضلات جامعه شود افزود: بسترهیات‌های مذهبی، فضایی برای اجتماع خواص، نخبگان و دلدادگان جامعه است و اگر این افراد تأثیرگذار جامعه در بستر فضای هیئات متحول شوند می‌توانند در جامعه منشأ اثر شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه هیئات باید نوجوانان، جوانان و بانوان را جذب کنند افزود: ظرفیت هیأت باید رفتارسازی دینی کند، ارزشهای دینی را در بستر خانواده نهادینه کند و مأموریت اساسی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند یعنی جهاد تبیین را نهادینه کنند.

وی همچنین بیان کرد: ظرفیت‌هایی در مناسبت‌ها نهفته است که اگر این مناسبت‌ها سبب دورهم شدن مردم را فراهم کند این نورانیت و هدایت می‌تواند سبب ترویج معنویت جامعه شود.

حجت الاسلام قانع افزود: با توجه به در پیش بودن دهه فاطمه باید از تلاقی و تقارن روز شهادت فاطمه الزهرا (۲۶ آذر) با رحلت حضرت ام‌البنین نهایت بهره را برده و فضایی محتوایی ایجاد شود و به ظرفیت جایگاه مادر و نقش آن در استحکام جامعه و ترمیم مسائل خانواده و جامعه پرداخته شود و از ظرفیت ولایتمداری این بانوان گرانقدر اسلام استفاده شود.

ارسال نظر