کد خبر: ۱۲۲۸۵
اردبیل| با حضور حجت الاسلام باباخانی انجام شد؛

برگزاری دوره آموزشی سراسری «ماه» در اردبیل

دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت افزایی هیئات، تشکل های دینی، سمن ها و مجموعه های مردم نهاد استان اردبیل ۱۰ و ۱۱ آذرماه در مجموعه فرهنگی صالحین سپاه اردبیل برگزار می شود.
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس تشکل‌های دینی کشور در سفر به استان اردبیل در جمع مخاطبین دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت افزایی هیئات، تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد استان اردبیل با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره‌های تقویت کیفی و کمی مجموعه و تشکل‌هایی است که فراتر از مناسک مذهبی فعالیت کرده و در حال ارائه خدمات به مردم هستند، افزود: استان اردبیل دومین استان برای برگزاری دوره توانمندسازی و مهارت افزایی هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در کشور است که با همکاری شایسته اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی از فعالیت ۹۳ هزار هیئت مذهبی در کشور خبر داد و افزود: در سراسر کشور تعداد ۹۳ هزار هیئت مذهبی با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند که برگزاری این دوره‌های آموزشی باعث می‌شود که هیئت‌ها برای مبارزه تمدنی با دشمن آماده شده و به ابزار رسانه و روش صحیح ارتباط با نوجوانان مجهز شوند.

حجت الاسلام باباخانی افزود: ایجاد زمینه و فراهم سازی امکانات و محتوای آموزشی برای بهره مندی بیش از پیش از ظرفیت بانوان در هیئت‌های مذهبی از دیگر اهداف برگزاری دوره آموزشی مهارت افزایی هیئات مذهبی است که در این دوره آموزشی اساتید طراز اول کشوری به این امر می‌پردازند.

هیئت های مذهبی عرصه ای برای تربیت نسل جوان جامعه است

حجت الاسلام حسین علی نماینده، ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی «ماه» در سخنانی گفت: در آوردگاه تمدنی براساس بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منشور آنرا بیان کردند، هیئت‌های مذهبی نقش مهمی ایفا می‌کنند که نیازمند تقویت محتوایی در این زمینه هستند.

وی افزود:هر نهاد اجتماعی که بخواهد در آوردگاه تمدنی به ویژه در عرصه عقلانیت و حقانیت اسلام ناب محمدی نقش آفرینی کند، باید مهارت‌های خود را در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تقویت کرده و سپس وارد عرصه فرهنگی شود که این دوره‌ها از اهمیت بالایی در توانمندسازی گروه‌های هدف برخوردار است.

برگزاری دوره آموزشی سراسری «ماه» در اردبیل

فعالیت ۱۵۰۰ هیئت مذهبی در استان اردبیل

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در آئین افتتاحیه این دوره آموزشی، به فعالیت ۱۵۰۰ هیئت مذهبی در استان اشاره کرد و افزود: در دوره آموزشی مهارت افزایی علاوه بر هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی مانند بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن‌های اسلامی و سمن‌های مردم نهاد حضور دارند که از هر تشکل ۴ نفر اعم از مدیران، رابطین، فعالان رسانه‌ای و فعالان تربیتی در مجموع ۱۳۰ تشکل از برادران و خواهران در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی به بازخورد و نتیجه این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی پس از فراگیری آموزش‌های لازم می‌توانند با  نقش آفرینی موثر در زمینه جریان سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی و نیز تقویت جریان تشکل‌های دینی و حلقه‌های میانی اثرگذار باشند.

گفتنی است، دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت افزایی هیئات، تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد استان اردبیل ۱۰ و ۱۱ آذرماه در مجموعه فرهنگی صالحین سپاه اردبیل برگزار می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار