کد خبر: ۱۲۸۲۰
سمنان| حجت الاسلام عبدالهی:

جوانان بااستعداد در تولید محتوا ورود پیدا کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در حوزه سبک زندگی، اقتصاد و فرهنگ، فضای مجازی یک امکان و ابزار برای اهداف انسانی و الهی محسوب می‌شود؛ بنابراین جوانان بااستعداد و علاقه‌مند باید وارد میدان شوند.
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، در خصوص اهمیت برگزاری برنامه‌های تولید محتوا، اظهار کرد: زاویهٔ گفتمان پیشرفت طبق مبانی فکری حضرت امام (ره) که بنیان‌گذار نهضت آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و معنویت‌گرایی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و تمام مظاهر تمدن مادی را باید هدف چشم‌انداز برنامه‌ها قرار دهیم و هر ظرفیت تمدنی که نظام سلطه در تمدن غرب ایجاد کرده است باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر نعمت و توانمندی مادی که بشر امروزی به آن دست‌یافته یا دست پیدا خواهد کرد جزو اهداف پیشرفت انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

عبدالهی ضمن اشاره به تفاوت دیدگاه‌ها با سایر تمدن‌ها، اظهار کرد: نقطه تفاوت دیدگاه کشور ایران با تمدن غرب در نظر گرفتن تمدن مادی در قالب توحید و آخرت‌گرایی است و در تمام عرصه‌ها پیشرفت مادی جزو اهداف تمدن انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم در این راستا اقدام کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: در ابتدای دهه ۸۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور شکل‌گیری بنیان نخبگان کشور را اعلام کردند و پیشرفت و گفتمان علم و فناوری توسط رهبر در میان دانشگاه‌ها و نخبگان ایجاد شد که این دستور در راستای تمدن و نگاه بلند حضرت امام (ره) به پیشرفت است.

عبدالهی افزود: در حوزه سبک زندگی، اقتصاد و فرهنگ، فضای مجازی یک امکان و یک ابزار برای اهداف انسانی و الهی محسوب می‌شود؛ بنابراین جوانان بااستعداد و علاقه‌مند کشور باید وارد میدان شوند و با کشف ظرفیت‌ها با توانمندسازی نسل جوان موجب پیشرفت کشور شویم.

وی در بیان دومین نگاه تصریح کرد: کشور با تهدیدات سخت جنگ نرم جبهه ابرقدرت‌ها، استعمار و استکبار علیه انقلاب اسلامی مواجه است که در این حوزه رهبر معظم جملات آتشین و سنگینی را بیان فرموده‌اند و فضای مجازی را قتلگاه جوانان عنوان کرده‌اند و همین بحران موجب تهدید جوانان و نسل‌های آینده خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: باتوجه‌ به فرمایشات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب برای هیچ فرد و مسئولی هیچ انفعالی در عدم پویایی، تحرک و برنامه‌ریزی قابل‌قبول نیست و همه باید در این راستا از تمام تلاش خود استفاده کنند.

عبدالهی در ادامه افزود: اگر در عرصه‌های مختلف استعداد نوجوانان و جوانان را جدی بگیریم و به آن‌ها میدان دهیم و مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهیم اثبات شده است که ایران اسلامی استعداد‌های فراوان و بزرگی جهت کنترل همه حرکات تهدیدآمیز دشمن علیه انقلاب اسلامی در جنگ نرم را دارا است تا پرچم انقلاب اسلامی مانند همیشه توسط جوانان برافراشته شود.

وی تصریح کرد: در مقابل تهدیدات دشمنان عرصه‌های مختلف فضای مجازی نوجوانان و جوانان علاوه بر دفاع می‌توانند حمله طراحی کنند که در زاویه دوم باید به آن توجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۵ تا کنون چند سیاست کلان را در دیدار‌های مردمی و مسئولین ابلاغ و تبیین کرده‌اند که یک موضوع بحث آتش‌به‌اختیار در جمع دانشجویان کشور فرموده‌اند.

وی در توضیح جوانان آتش‌به‌اختیار افزود: نباید هیچ شخصی منتظر دستور باشد و باید هر فرد در هر سنگری که قرار دارد در مقابل آتش سنگین دشمنان از هیچ اقدامی کوتاهی نکند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم مسئولیت ادامه راه انقلاب اسلامی را مستقیماً به جوانان واگذار کرده است و مسئولین در هر جایگاهی اگر جایگاه جوانان را جدی نگیرند قطعاً پیام گام دوم انقلاب را متوجه نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: گام دوم انقلاب را نباید فقط یک بیانیه قلمداد کرد؛ بلکه معماری کلان اجتماعی است که باید این نکته مهم مدنظر هم افراد به‌ویژه مسئولین حاکمیتی قرار گیرد.

عبدالهی ضمن اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ مرتبه کلیدواژه جهاد تبیین توسط رهبر معظم در بین اقشار مختلف اجتماعی مطرح شده؛ بنابراین باید به این نتیجه برسیم جهاد تبیین یک مسئولیت سنگین محسوب می‌شود که در اقشار مختلف جهت اقدام در این راستا مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یک واجب شرعی، اجتماعی و فرهنگی قطعی و فوری محسوب می‌شود و باتوجه‌به حملات سنگین نظام سلطه در حوزهٔ اختلال نظام محاسبات و فکری جامعه را هدف قرار داده است؛ بنابراین همه افراد دغدغه‌مند که دل در گرو استقلال، اعتلا و پیشرفت ایران را دارند باید در این حوزه فعالانه وارد عمل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان افزود: این گونه رویداد‌ها که مخاطب اصلی آنان نوجوانان و جوانان هستند و در عرصه فرهنگ متمرکز است و فضای مجازی را به‌عنوان بستری مناسب در رأس طرح و ایده‌های خود قرار داده‌اند باید موردتوجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار