کد خبر: ۱۳۱۲
به همت هیئت مهدویون گرگان:

20زندانی به آغوش گرم خانواده باز گشتند

«ابوالفضل بخشیانی» مدیر هیئت و موکب مهدویون شهرستان گرگان خبر از آزادی 20 زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) داد.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ابوالفضل بخشیانی مدیرهیئت مهدویون شهرستان گرگان با اشاره به اینکه  از سه ماه قبل برنامه ریزی کرده بودیم که در ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) ، موکبی را تحت عنوان موکب هیئت مهدویون در شهر کاظمین عراق داشته باشیم افزود: بعد از رایزنی‌ها از سوی عتبات عالیات، مجوز برپایی این موکب در کاظمین صادر شد، ولی متأسفانه بخاطر شرایط کرونایی  امکان اینکه ما بخواهیم اعزام بشویم و موکب را در کاظمین برپا کنیم وجود نداشت و  این توفیق از ما و هیئتمان سلب شد به همین دلیل تصمیم گرفتیم هزینه‌های جاری را با کسب اجازه از بانیان، صرف آزاد سازی ۲۰ زندانی  جرایم غیر عمد کنیم.  
 به گفته مدیرهیئت مهدویون آزادی این ۲۰ نفر قطعی است و کار‌های مقدماتی انجام و اگر رضایتی بوده از شاکی گرفته شده است. شاید باورکردنی نباشد در زندان‌ها کسانی هستند که بخاطر ۶۰۰ هزارتومان در زندان هستند یا به خاطر ۲ میلیون و پانصد هزار تومان، ۴ سال است که در زندان به سرمی برند.
زندگی دوباره
وی افزود:آزادی این زندانیان در شب شهادت امام موسی بن جعفر (ع) در مراسم معنوی ای که در حرم امام زاده موسی بن جعفر گرگان برگزار شد؛ با پرداخت مبالغ جرم و هدیه بسته‌های معیشتی که در اختیارشان قرار گرفت، این زندانیان به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.  
بخشیانی یک خبر خوب هم برای خانواده‌های این زندانیان داشت: تصمیم داریم انشاالله در اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر این ۲۰ نفر را به همراه خانواده شان به حرم خانم حضرت معصومه اعزام کنیم تا هم خانواده هایشان خوشحال شوند  وهم آغاز زندگی نو از حرم مطهر خانم داشته باشند.
مدیر هیئت مهدوین بابیان اینکه این نفرات از طرف ستاد دیه و اداره کل زندان‌ها به ما معرفی شدند، ادامه داد: استانداری گلستان، فرمانداری گرگان، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری گرگان، همه دست به دست هم دادند تا این اتفاق خوش آیند رقم بخورد.
بخشیانی تاکید کرد: در این مراسم معنوی میزبان پرچم متبرک حرم بانوی کریمه حضرت معصومه (س) به عنوان دختر امام موسی کاظم (ع) در گلستان بودیم. 
اطعام نیازمندان
  هیئت مهدویون از نیمه شعبان ۱۳۸۱ تاسیس شده و در قالب ستاد مردمی برگزاری مراسم‌های مذهبی کارش را آغاز کرده  است. در ابتدا در کل استان مراسم‌های مذهبی متمرکز داشته که از سخنران و مداحان مطرح وبه نامی در برنامه هایشان استفاده می‌کرده است تا اینکه سال ۹۱ به ایستگاه صلواتی روی می‌آورند.
 حدود ده سال است در ایام رحلت حضرت معصومه در قم و در ۲۸ صفر در مشهد مقدس ایستگاه صلواتی برگزار می‌کنند.
این هیئت ۲۸ و ۳۰ صفر امسال طبخ ۱۷۶ دیگ اطعام رضوی را در مدت دو روز داشته است.
 اطعام نیازمندان از جمله دیگراقدامات این هیئت بوده که در سال گذشته بیش از ۱۷ تن پخت غذای نذری داشته است که بیشترین آن مربوط به روز عید غدیر بوده که ۱۱۰ دیگ به نیت اسم والای امیرالمومنین (ع) پخته اند. پخت ۷۲ دیگ در روز تاسوعا و پخت ۶۳ دیگ در روز ولادت پیامبر (ص) و توزیع بین روستا‌های سنی نشین از دیگر اقدامات این هیئت بوده است.

 

 

ارسال نظر