حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی بیان کرد:

انتخابات یکی از عرصه‌های مهم نقش‌آفرینی مردم در کشور است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه ایستادگی دربرابر توطئه‌های دشمنان حضور فعال مردم در صحنه‌های مهم مانند انتخابات است، گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های مهم نقش‌آفرینی مردم به شمار می‌آید.
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال جاری مقرر است انتخابات دو حوزه مهم یعنی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوریتی که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن وابسته است اسلامیت را نیز حفظ می‌کند، افزود: اگر حضور و نقش‌آفرینی مردم وجود نداشته باشد این جمهوریت و اسلامیت از دست خواهد رفت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مدل حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران به شکلی است که مردم می‌توانند در سطح انتخاب شدن توسط دیگران همچنین انتخاب سایرین مشارکت فعال داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که امروزه حفظ اسلام به حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته است و حفاظت از این نظاام نیز به دست توانای مردم انجام می‌شود بنابراین مردم وظیفه دارند در صحنه‌های مهمی همچون انتخابات حضور فعال داشته باشند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز جمهوری اسلامی ایران علم اسلام ناب را به دست گرفته و درحقیقت نماینده این اسلام در دنیا به شمار می‎آید به همین جهت نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرمودند: "کسی که مخالف انتخابات باشد درحقیقت مخالف اسلام و انقلاب اسلامی است. "

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خداوند متعال انسان‌ها را موجوداتی مختار آفرید تا سرنوشت آن‌ها به دست خودشان رقم بخورد همچنین به انسان‌ها قوه عقل و اختیار عطا کرد تا با استفاده از آن مسیر صحیح را انتخاب کنند و این دو موضوع درواقع پایه و اساس حضور مردم در انتخابات محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم درخصوص تاثیر انسان‌ها در تعیین و تغییر سرنوشت خود، یادآور شد: در قسمتی از این کتاب آسمانی به داستانی از ذوالقرنین و ماموریت او برای ساختن یک سد جهت نجات مردم از شر یاجوج و ماجوج اشاره شده است.

وی بیان کرد: ذوالقرنین برای رسیدن به هدف خود یعنی نجات مردم از آسیب‌های یاجوج و ماجوج از آن‌ها خواست در این مسیر او را یاری کنند البته باید توجه داشت این به معنای ضعف ذوالقرنین نیست چراکه او تمامی اسباب دستیابی به این هدف را در اختیار داشت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: درواقع روش ذوالقرنین که یک مصلح اجتماعی بود در اتفاقات ذکر شده این بود که مردم برای تغییر شرایط زندگی خود و رسیدن به موفقیت باید وارد میدان شوند این راهکار برای جامعه امروز نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با بیان اینکه راه ایستادگی دربرابر توطئه‌های دشمنان حضور فعال مردم در صحنه‌های مهم مانند انتخابات است، ادامه داد: انتخابات یکی از عرصه‌های مهم نقش‌آفرینی مردم به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: در بیانات امام خمینی (ره) از قدرت مردم به معجزه تعبیر شده که تعبیر بسیار بلندی است و نشان می‌دهد قدرت مردم و حضور آن‌ها در میدان‌های حساس و مهم کشور اتفاقاتی را رقم می‌زند که مطابقی با محاسبات مادی ندارند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امروز دنیا در یک برهه زمانی بسیار حساس قرار دارد چراکه قدرت‌های جهان درحال تغییر هستند بنابراین نقش مردم و وظیفه آن‌ها نسبت به گذشته بسیار مهم‌تر و سنگین‌تر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به اینکه حضور پرقدرت و حداکثری مردم در صحنه تنها راه دستیابی به اهداف بلند مرتبه است، تصریح کرد: ما از سوی آیندگان مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت چراکه امروز و در این برهه حساس تاریخی می‌توانیم با یک حضور پررنگ و اثرگذار به جبهه حق علیه باطل کمک کنیم.

وی یادآور شد: آنچه مسلم است دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز از نقش اثرگذار و مهم مردم آگاهی دارند بنابراین تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از حضور مردم در میدان انتخابات جلوگیری کنند و برای رسیدن به این هدف بیش از همه از عملیات‌های ذهنی و روانی استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دشمنان در حوادث گوناگون مانند حادثه هولناکی که در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان رخ داد و یا حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) سعی کردند با استفاده از عملیات روانی نظام جمهوری اسلامی ایران را مسئول این اتفاقات معرفی کنند تا به این ترتیب مردم مقابل حاکمیت قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران برای خارج کردن مردم از میدان به کار می‌گیرند ایجاد شبهه در اذهان جامعه است برای مثال سعی می‌کنند به مردم القا کنند تصمیم و رای آن‌ها تاثیر چندانی در نتیجه انتخابات ندارد نکته مهم این است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات این شبهات نیز پررنگ‌تر خواهند شد.

وی ادامه داد: تاکنون دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربات سهمگینی از سوی ملت ایران خورده‌اند و طبیعی است تمامی توان خود را برای خارج کردن آن‌ها از میدان‌های مهم مانند انتخابات به کار بگیرند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حضور پررنگ و حداکثری مردم در انتخابات سال جاری مانند همیشه دشمنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام و معادلات آن‌ها را برهم می‌زند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار