کد خبر: ۱۳۵۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

هیأت مذهبی مجموعه‌ای از مؤمنان است که در همدلی مومنانه بستر تأثیرگذاری بر اجتماع را محقق کرده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در نشست مسئولین شورای هیئات مذهبی شهر‌های مازندران با استاندار استان گفت:هیأت مذهبی گروه اجتماعی و مجموعه‌ای از مؤمنان است که در همدلی مومنانه بستر تأثیرگذاری بر اجتماع را محقق کرده است.
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

هیأت مذهبی مجموعه‌ای از مؤمنان است که در همدلی مومنانه بستر تأثیرگذاری بر اجتماع را محقق کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار صبح یکشنبه در نشست شورا‌های هیئات مذهبی استان با استاندار با بیان اینکه نشر معارف و اخیای امر اهل بیت (ع) توفیق بزرگی محسوب می‌شود، افزود: هیأت گروه اجتماعی و مجموعه‌ای از مؤمنان است که در همدلی مومنانه بستر تأثیرگذاری بر اجتماع را محقق کرده است.

وی با عنوان اینکه حرکت و کارکرد هیأت هابه سمت ارتقای قدرت نرم برای جمهوری اسلامی است، افزود: کارکرد هیأت‌های مذهبی به سمت توسعه فرهنگ شیعی و عاشورایی در کنار دیگر کارکرد‌ها است.

وی ادامه داد: در میان عناصر و مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران، روحیه مقاومت، ایستادگی و ایثار و فرهنگ عاشورایی از جمله مؤلفه‌ها به شمار می‌رود و هیأت به عنوان قدرت نرم و ملی شیعه و فرااسلام تعریف شده است.

حجت الاسلام شریف تبار با عنوان اینکه هیأت‌های مذهبی در ظلم ستیزی و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی نقش مهمی دارند، افزود: هیأت مذهبی طبق فرمایش مقام معظم رهبری کانون جهاد تبیین است.

نقش هیأت در حفظ و ارتقای بنیان دینی و مذهبی جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: نقش هیأت‌های دینی در حفظ و ارتقای بنیان دینی و مذهبی جامعه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اثرگذار است، زیرا در برهه‌های مختلف وقتی هیأت‌ها به میان آمدند سبب حفظ و ارتقای نظام جمهوری اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری هیأت‌ها از برکات حسنه نهضت انقلاب اسلامی است و نقش هیأت‌ها در محرم سال ۵۷ را شاهد بودیم و از برکات مجالس حسینی برچیده شدن نظام ظلم و جور بوده است.

حجت الاسلام شریف تبار یادآور شد: هیأت مذهبی نهاد اجتماعی و مذهبی بوده که بیشترین مخاطب را به همراه دارد و در راستای جهاد تبیین فراگیر و عمومی نقش آفرین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه هیئات مقابل آسیب‌ها و انحرف‌ها مواظبت و صیانت می‌کنند، تصریح کرد: در تقسیم بندی‌های متفاوتی که نسبت به هیئات وجود دارد و عرصه حضور هیئات در حوزه شهر و محله و عرصه‌های مختلف اقتصادی، رفع محرومیت‌های اجتماعی و مردمی سازی امور نقش برجسته‌ای دارد.

وی با اظهار اینکه قلب مردم وفادار مازندران به مهر و محبت ولایت اهل بیت گره خورده است، شمار هیئات مذهبی ثبت شده را بیش از چهار هزار مورد بیان کرد و گفت: توجه به آموزش و توانمندسازی ارکان هیأت و هر هیأت یک خبرنگار از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت و وجود ۳۶۵ هیأت بانوانی اظهار کرد: نقطه اصلی نبرد دشمن در حوزه بانوان و کودکان است و طی دو سال گذشته به دو دسته از مخاطبات هیأت‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

حجت الاسلام شریف تبار همچنین از شبکه هیأت‌ها خبر داد و گفت: امروز شبکه هیأت به دنبال هم آوایی و هم آهنگی و پیگیری جریان محتوایی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار