کد خبر: ۱۳۶۲۲
حجت الاسلام رستمی مطرح کرد:

تبیین دقیق مهارت‌های زندگی مسیری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: آموزش‌های مهارت زندگی راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان است.
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

تبیین دقیق مهارت‌های زندگی مسیری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام روح الله رستمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی عمدتاً در بستر جهل، بی اطلاعی و عدم آگاهی اتفاق خواهد افتاد افزود: جوانان و نوجوانان به اقتضای سن از آگاهی کمتری نسبت به بقیه اقشار برخوردار هستند و این امر سبب می‌شود در دام آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: افزایش سطح بصیرت، آگاهی و مهارت‌ها در بین جوانان می‌تواند آستانه آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد و باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف مخصوصاً قشر جوان و نوجوانان شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر ادامه داد: علم خالی از خیال، خرافات و وارونه نمایی‌هایی که گاهی اوقات توسط دشمنان به یک جامعه القا می‌شود وعلمی که خارج از این مؤلفه ها باشد خود می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی تشریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را به شدت کاهش دهد آموزش مهارتهای زندگی است که نه تنها در جوامع دینی بلکه درتمام جوامع پیشرفته بشر امروزه مورد توجه است و آموزش و تربیت نسل‌های آینده براساس مهارت‌های زندگی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام رستمی در ادامه افزود: مهارت‌های زندگی می‌تواند ریسک قرار گرفتن نوجوانان و جوانان ما را در معرض آسیب‌های اجتماعی کاهش دهد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار