کد خبر: ۱۳۷۵۹
حجت الاسلام پور آرین خبر داد:

رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در مراسم اعتکاف امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر حضور داشتند که گویای رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در استان قزوین است.
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اعتکاف در استان قزوین اظهار کرد: منظره زیبا و معطری از حضور جمع کثیری از نوجوانان و جوانان به نمایش گذاشته شد و این برخلاف سیره متعارف جوانان دنیا بود که در این سن مشغول گذران زندگی و تمایلات نفسانی هستند.

وی افزود: این نوجوانان به دور از تمایلات نفسانی در ایام اعتکاف رجبیه روزه گرفته و شب و روز خود را برای شنیدن معارف الهی و احکام خداوند گذاشتند و این حضور از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: جمعیت متراکمی از مردم به خصوص نوجوانان و جوانان به مدت در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند و شاهد رشد بیش از دوبرابری معتکفین به نسبت سال قبل بودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند، ادامه داد: در مراسم اعتکاف امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر حضور داشتند که گویای رشد ۱۱۳ درصدی معتکفین در استان قزوین است.

حجت‌الاسلام پورآرین با بیان اینکه این حضور نشانگر عمق معنویت مردم استان قزوین است، تاکید کرد: روحیات معنوی در شهر و استان قزوین در حال تعمیق است و بارقه‌هایی از این تعمیق معنویت را در مراسم معنوی اعتکاف امسال دیدیم.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در ۸۰ مسجد استان قزوین برگزار شد عنوان کرد: این حضور نشان دهنده این است که برخلاف آنچه برخی تصویر می‌کنند و تلاش می‌کنند به استناد رفتار افراد معدودی جوانان را دین گریز نشان دهند عمق معنوی نوجوانان و جوانان در جامعه رو به رشد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: با این همه عوامل مخربی که در فضای حقیقی و مجازی وجود دارد نسل نوجوان و جوان در مراسم دینی و اعتقادی پر رنگ‌تر و پرمعناتر حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: نه تنها در ایام اعتکاف بلکه در دیگر مناسبت‌های مذهبی نیز این حضور درخشان را شاهد هستیم و این بر خلاف تصاویری است که استکبار و دشمنان داخلی و خارجی از نسل نوجوان و جوان ما نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورآرین تصریح کرد: در عرصه معنویات دشمن به دنبال این است که مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را دور افتاده از معنویت نشان دهد، اما مساجد و هیئت‌های مذهبی ما از حضور نوجوانان و جوانان سرشار شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد نوجوانان و جوانان تنها به مناطق شهری محدود نشده بلکه در روستا‌ها و مناطق دور افتاده نیز نوجوانان و جوانان ما هزینه می‌دهند تا سه روز در اعتکاف شرکت کنند و این نمایشگر اعتقاد این نسل برای حرکت به سمت معنویت است.

این مسؤول در پایان یادآور شد: ظهور و بروز حرکت جامعه به سمت معنویات را در اعتکاف امسال دیدیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار