کد خبر: ۱۳۹۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

حضرت امام موسی کاظم (ع) الگوی علم و ایمان در اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت امام موسی کاظم (ع) الگوی علم و ایمان در اسلام است.
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مصاحبه‌ای با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در سخنانی گفت: حضرت موسی بن جعفر (ع) به عنوان عابدترین و فقیه‏‌ترین اهل زمانش، از همه سخی‏تر و از لحاظ کرامت نفس در عالی‌ترین درجه قرار داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) دو وظیفه سنگین را به عهده داشت، گفت: امام موسی کاظم (ع) علاوه بر مبارزه با ظلم و ستم حاکمان، با افکار ضد دینی و الحادی نیز مبارزه می‌کردند.

حجت الاسلام جعفرزاده تربیت شاگردان ممتاز را از عمده فعالیت‌های فرهنگی امام کاظم (ع) عنوان کرد و گفت: این امام بزرگوار شاگردانی را تربیت کردند تا بتوانند در دستگاه جور نفوذ کنند و با مبارزات خود از حکومت اسلامی حفاظت کنند.

وی افزود: حضرت امام موسی کاظم (ع) تربیت یاران مدیر و مدبّر و خودساخته و نفوذ دادن آنان در مراکز حساس حکومتی فعالانه عمل کرده و به منظور خنثی‌سازی نقشه‌های مخرب و دین‌سوز دشمنان، کمک به مظلومان و محرومان و دفاع از حریم شیعیان فعالیت‌های شایسته‌ای انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سامان‌دهی شیعیان با شیوه‌های مختلف تربیتی، عملی، مناظره‌های سیاسی را از دیگر اقدامات حضرت امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد و افزود:  از امام موسی بن جعفر دریای بیکرانی از معارف اسلام در توحید و نبوت و امامت و معاد، و احکام و آداب تربیتی ـ اخلاقی در قالب هزاران حدیث کوتاه و بلند، و شاگردان عالم عامل، و سیره عملی ارزشمند در میدان‌های مختلف، و نسلی پاک و بابرکت به یادگار مانده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار