کد خبر: ۱۳۹۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

عامه مردم پایبند انقلاب اند/مسئولین با خدمت به مردم قدردان این پایبندی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عامه مردم پشتیبان و پایبند انقلاب اند و مسئولین باید قدردان و خدمتگزار مردم وفادار به انقلاب باشند.
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در «جشنواره قرآنی» بمناسبت دهه فجر و عید مبعث در شهرستان نمین، در سخنانی اظهار کرد: از زمانی که آیه «اقرا باسم ربک الذی خلق» نازل شد جریان حق و باطل و جریان نبرد توحید باوری و پذیرفتن ولایت خدا و حرکت در مقابل تاییدات الهی در مقابل مستکبرین عالم آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
 
وی بعثت را الگوی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) در دعوت مردم به اسلام، اجبار و زور بکار نبست، بلکه راده، تفکر و تعقل مردم را اولویت قرار داد و در جریان انقلاب اسلامی ایران نیز با تبعیت از سیره رسول اکرم (ص)، با رهبری حضرت امام خمینی (ره) مردم با اراده و انتخاب خود به میدان آمده و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام جعفرزاده عامه مردم را پایبند انقلاب عنوان کرد و گفت: عموم مردم در دفاع از انقلاب پایبند و ثابت قدم هستند این امر مسئولیت و رسالت مسئولین نظام را سنگین‌تر می‌کند تا با خدمتگزاری شایسته، قدردان مردم انقلابی ایران اسلامی باشند.

جذابیت بخشی به آموزه‌های قرآن در اولویت باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه بر ضرورت جذابیت بخشی به فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و افزود: هنگامی که پیامبر اکرم (ص) به قرائت قرآن می‌پرداخت دشمنان اسلام به دور از چشم هم، مجذوب آیات الهی می‌شد و به صدای روحبخش قرآن گوش فرامی دادند.

حجت الاسلام جعفرزاده قضیه قرآن سوزی در کشور‌های غربی را نشانه هراس دشمنان از عالم گیر شدن ندای آسمانی قرآن عنوان کرد و گفت: در همان سالی که قرآن را سوزاندند در کشور آمریکا تعداد ۲ میلیون قرآن به فروش رفت لذا برخلاف تصور دشمن با سوزاندن کتاب مقدس قرآن،  گسترش روزافزون آموزه‌های قرآنی در جهان را شاهد هستیم.

وی شهرستان نمین را حائز ظرفیت بالای قرآنی برشمرد و افزود: ما در بین اهل سنت و شیعه شهرستان نمین ظرفیت‌های بسیار مستعد قرآنی داریم که باید علمای و روحانیون و مسئولین این شهرستان در شناسایی استعداد‌ها و حمایت از فعالیت آنان بیش از پیش تلاش کنند.

طرح «سمیر» عامل موثر در ترویج گسترده فرهنگ قرآنی در جامعه است 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به طرح قرآنی «سمیر» اشاره کرد و افزود: طرح قرآنی «سمیر» به توصیه نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آیت الله سید حسن عاملی آغاز شده و همه ادارات و نهاد‌ها و متولیان امور قرآن باید در اجرای این طرح فعال باشند.

حجت الاسلام جعفرزاده اختصاصیک جلسه در هفته به «تدبر در قرآن» را از مهم‌ترین بخش‌های طرح «سمیر» عنوان کرد و گفت: فرمانداری باید برنامه هفتگی تدبر در قرآن را در ادارات مورد اهمیت قرار داده و بر برگزاری مستمر آن جدیت داشته باشند.

سازندگی همراه با تعالی فرهنگی در کشور مدنظر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیشرفت کشور همراه با تعالی فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: سازندگی همراه با ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه ماست و باید به نحو احسن این وظیفه را انجام دهیم.

 وی افزود: آنانی که با عناد و غرض ورزی، سعی در محجوریت قرآن دارند خودشان به صورت دقیق به مطالعه قرآن می‌پردازند و طبق آیات قرآن تحقیق و پژوهش می‌کنند، چون حقانیت قرآن به آنان ثابت شده و سعر در دور کردن مسلمانان از این کتاب مقدس هستند.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان تاکید کرد: اساتید دانشگاه باید برمبنای قرآن در دانشگاه صحبت کنند، لذا باید جلسات اندیشه ورزی برگزار شود در مورد تربیت قرآن و علوم قرآنی مباحثی ارائه و برای فعالان قرآن، اساتید و متولیان امر قرآنی محتوا دهه شود.

در پایان از ۸۵ نفر از چهره‌های برتر قرآنی  اهل تسنن و تشیع شهرستان نمین با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار