همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح ملی زندگی با آیه‌ها در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

مشاور مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در امور فرهنگی، گفت: طرح ملی زندگی با آیه‌ها، همزمان با کشور در استان برگزار می‌شود.
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در امور فرهنگی، گفت: طرح ملی زندگی با آیه‌ها، همزمان با کشور در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید جان آبادی در تشریح این خبر،  افزود: طرح ملی زندگی با آیه‌ها، با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری سایر دستگاه‌ها در ماه مبارک رمضان در مساجد استان اجرا می‌شود، مسطورا، استقبال معنوی و برنامه‌های ماه مبارک رمضان افزود: در گام اول ۳۰ فراز از قرآن کریم تفکیک شده و کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند بحث قرائت، حفظ تدبر و تفسیر این ۳۰ آیه قرآن را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح قرآنی مسطورا بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب از تمامی ظرفیت‌ها بکارگیری شده و بیش از دو هزار مبلغ در سیستان و بلوچستان در این راستا مشارکت دارند.

مشاور مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در امور فرهنگی، اظهار کرد: هدف از این طرح این است که مردم بتوانند این آیات کاربردی و موضوعی را که در زندگی روزمره به آن احتیاج دارند حفظ کرده و با دیدن تفاسیر، مفهوم آن را در زندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح در پنج سرفضل و برگرفته از طرح اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر امید، توحید، نبوت، امامت و معاد بوده و برای انجام این هدف مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی، برگزاری بیش از ۵۰۰ جلسه محله‌ای و بیش از ۱۰۰ مکتب خانه در نظر گرفته شده است.

جان آبادی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: اعزام مبلغ، غبارروبی مساجد، پخش مستقیم جزو خوانی قرآن کریم در مسجد جامع زاهدان با حضور ۱۲۰ قاری اهل سنت و تشیع، برگزاری مسابقات جام رمضان و تولید محتوا برای مبلغان از دیگر مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مساجد در ماه مبارک رمضان است.

وی در مورد تخصیص سهمیه تنظیم بازار اقلام و کالاهای ضروری ویژه ماه مبارک رمضان برای هیأت‌های مذهبی و مساجد، گفت: بیش از ۷۰۰ هیأت و مساجد اهل تشییع سیستان و بلوچستان وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیرامون برگزاری مراسم شب‌های قدر پیش بینی شده مساجد و هیئات دارای کد شناسایی کالاهایی مانند گوشت قرمز، قند، شکر و برنج را به صورت یارانه‌ای از سوی جهادکشاورزی دریافت کنند.

وی در خصوص مشارکت این اداره کل در سیل جنوب استان، اظهار کرد: بعد از پیام رهبر معظم انقلاب این اداره کل نیز حلقه وصل بین منطقه و نقاط بحرانی شد و با تشکیل دو قرارگاه شهید «سبیل اخلاقی» در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار در راستای محرومیت زدایی وارد عمل شده و در کنار مردم برای امر خدمت رسانی فعالیت کرده و دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار