کد خبر: ۱۴۶۹۲
همدان| مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد:

محور قرارگرفتن قرآن در طرح زندگی با آیه‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری طرح قرآنی مسطورا با ۱۵۰ فراز در استان همدان خبر داد.
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

محور قرارگرفتن قرآن در طرح زندگی با آیه‌هابه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: طرح قرآنی مسطورا یک طرح قرآنی ۳ ساله است و مهمترین برنامه سازمان تبلیغات بشمار می‌رود و در طول سه سال ۱۵۰ فراز از آیات قرآن کریم ترویج و تبلیغ جدی به صورت گفتمان مشترک بین توده‌های مردم جاری و ساری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گام اول با شروع ماه مبارک در ۴ سطح ۳۰ آیه یا در واقع ۳۰ فراز را شروع خواهد شد افزود: آیات کاربردی و عموماً اجتماعی خواهد بود و آیاتی است که در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است و در ۴ سطح ترویج و تبلیغ خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: سطح اول گفتمان سازی عمومی که ذیل این مرحله چندین کار در همدان در حال انجام است و پوشش را با ارسال پیامک با کمک مخابرات و ارسال محتوا از طریق فضای مجازی توسط مخاطبین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره هنری کودک و نوجوان برای فراخوان محصولات هنری برنامه ریزی شده است همچنین برگزاری مسابقات هنری کودک و نوجوان با محوریت قرآن ذیل گام دوم که مخاطبین کمتری را دارد و به جهت آشنایی با ۳۰ فراز صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ارتقایی در ادامه بابیان اینکه مسابقه بزرگ قرآنی صداوسیما که با بیش از ۲۰ سال سابقه انجام می‌شود و تمام سوالات از همین محتوای طرح آماده شده است خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تبلیغی صداوسیما در سحر و افطار شبکه استانی برای آشنایی با ۳۰ فراز خواهد بود.

وی تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت، تبیین و تفسیر آیه‌های منتخب، جشن متمرکز عید مبعث با عنوان نزول قرآن که پشت سر گذاشته شد، اجتماع قرآنی‌ها با محوریت ائمه جماعات در تمام شهرستان‌ها، پویش تلاوت ۳۰ آیه منتخب در فضای مجازی و اهدا جایزه به تلاوت‌های برگزیده، تولید محتوای مختلف و پخش در فضای مجازی و محفل استعداد یابی قرآنی در هر شهرستان در سطح دوم در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با اشاره به اینکه در سطح سوم با مخاطبین محدود‌تر از سطح دوم ذیل عنوان حفظ فراز ۳۰ فراز انجام خواهد شد افزود: برگزاری مسابقه قرآنی صداوسیما با موضوع حفظ ۳۰ فراز، تکرار آیات ۳۰ فراز منتخب در مسائل و تاکید حفظ این ۳۰ فراز بین نمازگزاران، برگزاری حفظ دانش آموزی، دانشجویان و اصناف مختلف پویش‌های برای آن تعریف شده است.

وی ادامه داد: سطح چهارم که سطح عمیق‌تری است با مخاطبین کمتر نسبت به سطح سوم را خواهد داشت شامل آشنایی با نظام فکری که برنامه‌ای ذیل این عنوان طراحی شده است که برگزاری مسابقات کتابخوانی با همکاری کتابخانه‌های عمومی است، تولید محتوا آموزشی کتاب طرح کلی برای ترویج و تبیین در فضای مجازی و رسانه خواهد بود.

حجت الاسلام ارتقایی بیان کرد: محور قرار گرفتن کتاب در حلقه‌های معرفتی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارمندان دستگاه‌های دولتی با محوریت کتاب طرح کلی انجام می‌شود و بدین صورت این ۴ سطح در ماه مبارک رمضان در سطح استانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه صداوسیما در سطح ملی ۲ هزار دقیقه برنامه تولیدی در همه شبکه‌ها پیرامون طرح مسطورا پخش خواهد کرد متذکر شد: در استان همدان از برنامه پر مخاطب محفل این برنامه پخش می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی تشریح کرد: کرسی جز خوانی مشترک در شهرستان، محله و منطقه‌ای برنامه ریزی شده است همچنین اعزام مبلغ به بیش از هزار و۲۰۰ نقطه تبلیغ در سراسر استان صورت خواهد گرفت که از این مبلغین هر شهرستان یک گروه تبلیغی میهمان هم خواهیم داشت که از قم و دفتر تبلیغات اعزام خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان بابیان اینکه احیا شب‌های قدر در هزار ۵۰۰ نقطه استان همدان مراسم انجام می‌شود افزود: اعتکاف در ماه مبارک که یک دوره آن دانش آموزی و یک افطاری ساده انجام می‌شود همچنین در مساجد منتخب طرح تعالی منبر به صورت دهه توسط اساتید بیان گویا و شاخص انجام می‌گیرد در شهر همدان ۴۰ مسجد انتخاب شده است که این طرح برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار