کد خبر: ۱۴۸۱۹
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
دانلود همه تصاویر
مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت | رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر مطرح کرد

حماسه قرآنی در روستای قرآنی چارک

۱۳ فرودین برنامه تلویزیونی محفل در روستای قرآنی چارک جلوی دوربین رفت و تصاویر حضور گسترده مردم این استان در سراسر کشور دیده شد. استانی که اولین پایتخت قرآنی کشور است و ریشه دین داری آن به عمق تاریخ قدمت دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ بوشهر روز قرآنی دارد؛ ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده است. علت انتخاب این روز وفات میرزا حسین معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است. این شخصیت با نوشتن رساله «احیا و المله» از روشنفکران مشروطه خواه به حساب می‌آمد. در آن زمان، تن و روح مردم با آیه‌های قرآن آمیخته بود و مردم گرمای سوزان آفتاب و کم آبی بوشهر را با نوشیدن آیه‌های قرآن سیراب می‌کردند و زندگی می‌ساختند که این امر در تاریخ ایران ماندگار شده است.۱۳ فرودین ۱۴۰۳ مصادف با شهادت حضرت علی (ع) نیز مردم این استان حماسه قرآنی به پا کردند.

جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با ارائه توضیحاتی درباره بزرگترین گردهمایی قرآن دوستان در دهکده قرآنی چارک گفت: «این برنامه با حضور ۸۰۰۰ نفر از کل استان بوشهر برگزار شد و برای اطلاع رسانی از همه ظرفیت‌ها استفاده شد؛ از جمله زیر نویس شبکه سه، اعلام در برنامه محفل، سیمای استانی، بنر‌های تبلیغی، پیامک، فضای مجازی و....»

او دلیل برگزاری این محفل در روستای چارک را سابقه قرآنی این روستا دانست و افزود: «باتوجه‌به سبقه روستا و علاقه مردم روستا به فعالیت‌های قرآنی، چارک به‌عنوان اولین دهکده قرآنی کشور ثبت شده است. این روستا نزدیک به ۱۲۰ قاری و چندین حافظ قرآن دارد. همچنین ۷۰-۸۰ درصد مردم این روستا توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن را دارند. این روستا از دیرباز مهد آیین‌ها و نوا‌های قرآنی و دینی بوده است.»

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: «بعد از انقلاب اسلامی، برنامه محفل قرآنی چارک بزرگ‌ترین محفل روستایی کشور شناخته شده است. جمعیت به‌قدری زیاد بود که در تصویر نمی‌گنجید. مردم در گرمای سوزان بوشهر شرکت کردند و تا پایان مراسم با شور و شوق حضور داشتند.»

او تصریح کرد: «این مراسم با حضور عوامل و داوران برنامه محفل در روز ۱۳ فروردین مصادف با شهادت مولا امیرالمؤمنین (ع) ضبط و ۱۴ فروردین از ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.»

ارسال نظر