کد خبر: ۱۵۱

چهره‌های نام آشنا از تأثیر انتشار کار خیر می‌گویند

نشر خوبی‌ها از نگاه هنرمندان و افراد شرسناس جامعه می‌تواند راهبردی مناسب برای نهادینه شدن این تفکر ناب باشد.
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

«فضه ‌سادات حسینی» مجری و گوینده:

مردم ماه مصداق بارز نشر خوبی بود

«فضه سادات حسینی» را بیشتر مردم، به‌ویژه آن‌ها که اخبار ساعت 14 را دنبال می‌کنند، به‌خوبی می‌شناسند. این مجری درباره نشر خوبی‌ها و ضرورت آن می‌گوید: «کارهای خیر بسیاری اتفاق افتاده است که مردم را به انجام آن تشویق کرده‌ام. کار خیر آخر همان انتخابات بود که سعی کردم در اینستاگرام و توییتر مردم را به حضور حداکثری دعوت کنم و مهم‌بودن اصل مشارکت را نشان دهم. حضرت آقا فرمودند: «مردم با وجود گرفتاری پایه کار هستند. شکر خدا آمدند و در انتخابات شرکت کردند». در خانواده و جامعه یاد گرفته‌ام که در انجام کارهای خوب پیشرو باشم. در اینستاگرامم فراخوان دادم تا مردم استوری‌های خود از شرکت در انتخابات را برایم بفرستند. حدود 30 و 40 تا از آن استوری‌ها را در اینستاگرامم گذاشتم. دخترخانمی برایم پیام داد که من برای رأی‌دادن مردد بودم، اما با دیدن این استوری‌ها نظرم عوض شد و رفتم در انتخابات شرکت کردم. مجری برنامه مردم ماه هم بودم و فکر می‌کنم این برنامه مصداق بارزی از نشر خوبی بود».

 

مهران رجبی، بازیگر:

با نشر خوبی به سفارش انبیا عمل کنیم

چهره‌های نام آشنا از تأثیر انتشار کار خیر می‌گویندهنوز فراموش نکرده‌ایم که اوایل شیوع ویروس کرونا، «مهران رجبی» در میان بیم‌ها و امیدها برای حمایت از مدافعان سلامت و روحیه‌دهی به بیماران با حضور در بیمارستان‌ها سعی کرد خنده را بر صورت بیماران کرونایی و مدافعان سلامت بنشاند. این کار و حال خوب او مقدمه‌ای برای نشر خوبی در دوران کرونا شد. از این بازیگر پیشکسوت درباره نشر خوبی پرسیدیم. او گفت: «نشر خوبی عبارتی کامل و جامع و جزء بدیهیات است و سفارش انبیا و بزرگان. ما هم باید با کار خوب به سفارش انبیا عمل کنیم. البته علاوه‌بر خوبی‌کردن کسانی که خوبی‌ها را منتشر می‌کنند هم نزد خداوند محبوب هستند». مهران رجبی ادامه می‌دهد: «انتشار خوبی‌ها مانند درختی پاک است، درخت ریشه‌اش در زمین و سرش در آسمان است. خوبی‌هم همین‌طوراست و نتیجه‌ای بلند و بالا دارد. هر فردی که خوب باشد و کارهای خوب انجام دهد آن خوب‌بودن و کار خوب یعنی انتشار و اینکه دیگران می‌بینند و انگیزه می‌گیرند».

 

 

 

 

 

 

 

 

«هادی ساعی» قهرمان تکواندو جهان:

چهره‌های نام آشنا از تأثیر انتشار کار خیر می‌گویندچهل مدالم را برای کمک به زلزله‌زدگان فروختم

«هادی ساعی» قهرمان تکواندوی جهان و المپیک درباره نشر خوبی‌ها می‌گوید: «تنها کار و اقدام خوبی که ریا نیست، همان نشر خوبی‌هاست. به نظرم کار خوب را باید گفت؛ چون وقتی کارها و اتفاق‌های خوب منتشر شود، حال بقیه هم خوب می‌شود». قهرمان تکواندوی جهان معتقد است: «نشر کارها و اتفاق‌های خوب باید فرهنگ‌سازی شود». سلبریتی‌ها نه‌تنها در میان مردم محبوب هستند، بلکه معمولاً الگوی افراد نیز به شمار می‌آیند. ساعی این موضوع را سخت‌ترشدن وظیفه سلبریتی‌ها می‌داند و می‌گوید: «وظیفه ما به‌دلیل شهرت اجتماعی که در میان مردم داریم، سنگین‌تر است. گاهی اوقات حتی حضورمان در روحیه افراد تأثیر دارد. انتقال حس خوب به افراد که با یک لبخند یا رفتار مهربان هم می‌توان آن را انجام داد، سبب ایجاد حس خوب در فرد می‌شود و این همان نشر خوبی است». ساعی در زلزله بم و کرمانشاه با حضور در جمع زلزله‌زدگان و اعطای کمک‌های نقدی کارهای خوب بسیاری انجام داد. او می‌گوید: «با فروش 40 مدال سعی کردم به زلزله‌زدگان کمک کنم».

 

 

 

 

 

«مژده لواسانی» مجری رادیو و تلویزیون:

چهره‌های نام آشنا از تأثیر انتشار کار خیر می‌گویند

 

با یک کمپین ۸ هزار تومانی پول دیه 110 میلیون تومانی را جور کردیم

«شهرت را می‌توان ابزار نشر خوبی کرد. هر اتفاق خوبی را 

که باعث می‌شود حال دل آدم‌ها خوب شود باید تبلیغ کرد». این را «مژده لواسانی» مجری محبوب و دوست‌داشتنی رادیو و تلویزیون در همان ابتدای صحبتش می‌گوید. افراد بسیاری پیج اینستاگرامش را دنبال می‌کنند.

او در این شبکه اجتماعی مشهور است و از این شهرت برای نشر خوبی‌ها استفاده می‌کند و می‌گوید: «مدتی پیش متوجه شدم سرپرست خانواده‌ای به‌دلیل دیه 110 میلیون تومانی در زندان است. در اینستاگرام مردم را برای کمک به حل این مشکل دعوت کردم و با راه‌اندازی کمپین کمک‌های 8 هزار تومانی در طول 2 روز مبلغ دیه جمع‌آوری شد. این مبلغ را به خانواده فرد زندانی دادیم و پدر خانواده آزاد شد».

 «لواسانی» درباره این اقدامش می‌گوید: «این کار هم برای من حال خوب عجیبی داشت و هم افرادی که شرکت کرده بودند و هم کسانی که دنبال می‌کردند، دیدند با کمترین کارها هم می‌توان خوبی کرد». این مجری محبوب ادامه می‌دهد: «هر آنچه را خیر است باید نشر داد، چه‌ کارهای خوب و چه آدم‌های خوب. همان‌طور که انجام کار خوب لازم است، ترویج و تشویق مردم به کار خوب هم مهم است. در کنار هم بودن و حتی قدم‌های کوتاه برداشتن می‌تواند موجی از انگیزه و امید را به آدم‌ها بدهد». «لواسانی» انجام کار خوب را حتی به‌صورت شعری کوتاه یا عکسی خوب می‌داند و معتقد است: «کار خوب حتی می‌تواند یک شعر، یک کتاب یا یک موسیقی باشد. هرچه لبخند را بر لب آورد و امید را زنده کند، می‌تواند کار خوب باشد».

 

 

«یوسف اصلانی» مدیر مؤسسه خیریه بهشت امام رضا (ع):

چهره‌های نام آشنا از تأثیر انتشار کار خیر می‌گویندده‌ها خیریه بعد از بهشت امام رضا (ع) راه‌اندازی شد

نام و چهره «یوسف اصلانی» برای خیلی‌ها یادآور کار خوب و نشر خوبی است. او با کمک‌های خود زندگی صدها معلولی را که در صد آسمان یک ستاره هم ندارند، زیرورو کرده است و این کار خوبش را بارها و بارها نشر داده و بسیاری از افراد را با خود همراه کرده است. او معتقد است: «با نشر خوبی‌ها حال مردم خوب‌تر می‌شود و کمتر به روان‌شناس احتیاج پیدا می‌کنند. شرایط به‌وجودآمده از شیوع کرونا سبب شده تا این روزها مردم کمتر شاد باشند؛ پس بهترین کار این است که با نشر خوبی‌ها شادی، دل‌خوشی و امید را دوباره در دل مردم ایجاد کنیم». انجام کار خوب حس بسیار خوبی را به فرد منتقل می‌کند و این حس خوب وقتی چند برابر می‌شود که نشر داده شود. اصلانی  می‌گوید: «وقتی شما به پیرزن یا پیرمردی که گوشه خیابان ایستاده، کمک می‌کنید، اغلب این جمله را می‌شنوید که خدا خیرت دهد جوان، عاقبت‌به‌خیر شوی. شنیدن این‌گونه جملات خیلی شیرین و لذت‌بخش است و تا ساعت‌ها خوشحالتان می‌کند، حال ببینید که وقتی کار خوبتان منتشر می‌شود چند نفر را شاد می‌کند». یوسف اصلانی 20 سال است که با راه‌اندازی خیریه حمایت از معلولان سعی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای معلولان دارد. او می‌گوید: «پس از راه‌اندازی بهشت امام رضا (ع)، تلاش کردم آن را به همه معرفی کنم. مردم هم به انجام این کار تشویق شدند و همین برای من بس است که خیریه‌های بسیاری بعد از آن راه‌اندازی شد».

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار