کد خبر: ۱۵۳۰۲
با همکاری اداره تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ برگزار شد؛

برگزاری کارگاه تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی

حجت الاسلام قلعه جوقی کارشناس فرهنگی شهرستان کبودرآهنگ گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی برگزاری کارگاه اموزشی مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی میباشد که خانواده‌ها باید آگاهی کاملی در رابطه با این نوع تهدید داشته باشند.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵

برگزاری کارگاه تهدیدات و آسیب های فضای مجازیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی: حجت الاسلام قلعه جوقی کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در راستای آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: امروزه یکی از مهمترین سواد در عصر جدید داشتن سواد سایبری است، بنابراین اگر والدین و کاربران فضای مجازی سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند می‌توانند مانع بزرگی از سوء‌استفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و سودجوی‌های مجرمین سایبری هم برای خود و هم فرزندان‌شان شوند.

وی افزود در حال حاضر یکی از بزرگترین دغدغه مسئولین و والدین آسیبهایی است که از طرف فضای مجازی به جهت استفاده بدون نظارت و بی رویه جوانان و نوجوانان شکل می گیرد و می بایست ضمن کنترل و نظارت، آموزشهای لازم را نیز به جامعه هدف داد.

حجت الاسلام قلعه جوقی در این کارگاه، با تأکید بر لزوم تسلط کارشناسان و مدیران روابط عمومی بر فضای مجازی اظهار کرد: جهان امروز سرشار از ناشناخته‌ها و روش‌های متنوع اطلاع‌رسانی است؛ بنابراین ضرورت دارد مدیران و کارشناسان روابط عمومی به انواع روشهای تولید محتوا، پاسخگویی و انتشار خبر در فضای مجازی مسلط باشند.‌

وی به تشریح ابعاد مختلف تولید محتوا و بررسی بازخوردهای تولیدات در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و راهکارهای متنوعی در خصوص راهکارهای افزایش مخاطب در هر شبکه اجتماعی ارائه کرد.

در ادامه در فضایی کارگاهی و آموزشی، شرکت‌کنندگان در خصوص محتوای برخی اخبار به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کارشناس فرهنگی شهرستان کبودراهنگ خاطر نشان کرد:  همچنین در این دوره ها انواع آسیب ها و معضلات موجود در جامعه و مشکلاتی که ممکن است جوانان و نوجوانان با آن روبه‌رو شوند را در مدارس تشریح و راهکارهای مقابله با این آسیب ها ارائه شده است.

در پایان این کارگاه، حجت الاسلام قلعه جوقی به بررسی برخی نکات در کانال‌های اطلاع رسانی و صفحات مجازی واحد‌های مختلف پرداخت و نکاتی را در جهت تقویت این فضا یادآوری کرد.

ارسال نظر