کد خبر: ۱۵۴۰۹
دارالقرآن الکریم | اطلاع نگاشت؛

رشد ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان در آزمون حفظ تخصصی قرآن

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر در سراسر کشور برگزار شد.
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نوزدهمین دوره آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت، با حضور ۱۱۸۱۶ نفر از حافظان قرآن در ۳۱ استان کشورمان برگزار شد، آزمونی که استان‌های تهران، خراسان رضوی، همدان، اصفهان و قم بیشترین متقاضیان حضور را داشتند.

این آزمون در نوزدهمین دوره خود با رشد ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان مواجه بود و پرشورتر از قبل اجرا شد، و علاوه بر حضور حافظان قرآن کشورمان، میزبان متقاضیانی از ۱۰ کشور جهان بود که اتباع کشور‌های پاکستان، افغانستان، لبنان و انگلستان بیشترین حضور در نوزدهمین دوره آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن را از آن خود کردند.

به گفته حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با استقبال بیش از ۱۲ هزار نفر در این دوره از آزمون‌های حفظ امیدواریم در سال آینده آمار متقاضیان به ۲۰ هزار نفر برسد.

مرحله نخست این آزمون به صورت هماهنگ در سراسر کشور برپا شد که ۷۲ درصد از متقاضیان را بانوان تشکیل داده بودند. بر طبق خبر مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم امسال بیش از دو هزار نفر نسبت به سال گذشته در این آزمون حضور داشتند.

یادآور می‌شود، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

ارسال نظر