کد خبر: ۱۵۹۲۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر؛

قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در بیداری اسلامی بود

حجت‌الاسلام داود شجاعی: در قیام ۱۵ خرداد مسائل مادی هیچگونه نقشی نداشت، آن پاک‌باختگانی که در آن روز‌های خون‌بار به صحنه آمدند، پشتیبانی از حسین زمان در برابر یزید زمان بود.
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام داود شجاعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در گفتگویی گفت: نهضت امام در آغازین دهه ۴۰ در برهه‌ای پدید آمد که دین‌زدایی از زندگی اجتماعی بشر در جهان به شدت دنبال می‌شد. اسلام راستین در میان ملت ایران تا پایه‌ای کمرنگ شده و رو به افول بود و در برابر، اسلام من درآوردی و اسلام یک بعدی روز به روز بیشتر رواج پیدا می‌کرد. اسلام جدا از سیاست، اسلام منهای روحانیت، اسلام بدون عبادت و معنویت، هماهنگ با فرهنگ و اندیشه‌های غربی (اسلام سوسیالیستی) ترویج می‌شد.

وی با بیان اینکه در چنین اوضاع ناهنجاری امام به پا خاست و نهضت اسلامی را پایه‌گذاری کرد، گفت: امام در این نهضت و مبارزه دو هدف؛ برملا کردن سرشت شوم و سیاه رفرم امریکایی «انقلاب سفید» و مجری آن: «پهلوی دوم» و پاسداری از اسلام راستین و به گفته خودشان «اسلام ناب محمدی ص» را دنبال می‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: امام از آغاز نهضت هدف براندازی داشتند و برای آماده کردن مردم ایران گام به گام پیش رفتند و رژیم شاه در برابر نهضت امام ترفند‌هایی به کار گرفت تا بتواند آن نهضت را درهم بشکند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی زمانی که نتوانست امام را از رسالت بزرگی که بر دوش داشت بازدارد، به حربه تهدید روی آورد، برای امام پرونده‌سازی کرد و وقتی این نقشه نیز با بی‌اعتنایی امام روبه‌رو شد و راه به جایی نبرد.  

شجاعی با بیان اینکه حربه دیگر رژیم شاه در راه بازداشتن امام از مبارزه، به کار بستن حربه سرکوب بود، گفت: کماندو‌های شاه در روز دوم فرودین ۴۲ به مدرسه فیضیه یورش بردند و آنجا را به خاک و خون کشیدند تا رعب و وحشت در جامعه روحانیت پدید آورند و به مبارزه پایان دهند، لیکن امام نه تنها در برابر آن وحشی‌گری و خونریزی پروا نکرد، بلکه با اراده‌ای استوار مبارزه را شدت بخشید و شخص شاه را مورد حمله قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مقامات ساواک که در برابر حرکت براندازی امام به استیصال کشیده شده بودند، گفت: رژیم شاه که در برابر اوج نهضت اسلام ایران خود را درمانده و تاج و تخت خود را در خطر سقوط می‌دید بر آن شد به مقام قیادت و به حریم مرجعیت تجاوز کند و با دستگیری امام نهضت اسلامی ایران را با شکست روبه‌رو سازد. از این رو، کماندو‌های شاه در شب ۱۵ خرداد ۴۲ به منزل امام یورش بردند و امام را دستگیر کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر بیان داشت: دستگیری امام واکنش طوفنده و خروشان ملت ایران را به همراه داشت و قیام حماسی و انقلاب‌آفرینی پدید آورد. مردم مبارز ایران در قم، تهران، پیشوا و ورامین، آران و بیدگل در کاشان و نیز در شیراز به خیابان‌ها آمدند و کشته‌ها دادند و حماسه‌ها آفریدند و در ۱۵ خرداد سال ۴۲، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و بیداری اسلامی در جهان شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار