کد خبر: ۱۵۹۸۳
رییس دارالقرآن کریم خوزستان خبر داد؛

نهمین جلسه کمیته فنی حفظ قرآن کریم خوزستان برگزار شد

به همت دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خوزستان نهمین جلسه کمیته فنی حفظ قرآن کریم خوزستان برگزار شد.
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ،حجت الاسلام سعید حردانیان درییس دارالقرآن کریم خوزستان در گفت‌وگو با نهضت گفت: نهمین جلسه کمیته فنی حفظ قرآن کریم با موضوع حفظ عمومی در دارالقرآن استان برگزار شد.

وی گفت: این جلسه با حضور استادان و داوران برجسته حفظ استان آقایان محسن مزرعاوی، سبحان دغاغله، سیدهاشم موسوی‌نسب، شجاع زویدات، حجت‌الاسلام ابراهیم ساعدی و  بانوان زهرا عساکره و نوال حزباوی  همراه بود.

حردانیان افزود: بخشی از نشست این کمیته به پیگیری مصوبات جلسه گذشته اختصاص یافت. سال گذشته در راستای برگزاری آزمون‌های حفظ عمومی، یک دوره تربیت ممتحن برگزار شد. حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و آقایان به عنوان ممتحن حفظ عمومی قرآن این دوره را گذراندند و مدرک ممتحنی دریافت کردند. وظیفه این افراد، داوری و ممتحنی آزمون حفظ عمومی در مؤسسات قرآنی تعیین شده در سامانه حفظ عمومی است.

رییس دارالقرآن قرآن استان خورستان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مرکز را در سطح استان در سامانه ملی حفظ ثبت کرده‌ایم، ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۰۰ حافظ قرآن در آزمون‌های حفظ عمومی شرکت کردند و این سهمیه‌ای بود که سازمان دارالقرآن برای استان در نظر گرفت. به دنبال این هستیم که جلسه‌‌ای با مؤسسات مجری این آزمون برگزار کنیم تا بتوانند افراد بیشتری را برای حضور دعوت کنند.

وی گفت: به تازگی دو دوره تربیت مدرس تجوید و حفظ برگزار شده است؛ با توجه به این دو دوره مقرر شد که دوره‌های تربیت معلم قرآن را در سطح استان برگزار کنیم.

حردانیان ادامه داد: دو نوع آزمون حفظ در طول سال داریم، یک آزمون حفظ تخصصی که سالانه یک بار برگزار می‌شود و آزمون حفظ عمومی که با توجه به نیاز استان چندین بار در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. کسانی که نتوانند در آزمون تخصصی حفظ قبول شوند، اگر شرایط حفظ عمومی قرآن را داشته باشد، می‌توانیم مدرک حفظ عمومی برای آنها صادر کنیم.

رییس دارالقرآن قرآن استان خورستان در پایان گفت: تأکید و تمرکز ما بر روی دعوت از عموم مردم برای شرکت در آزمون‌های حفظ عمومی قرآن است. این آزمون یک قرعه‌کشی دارد و جوایز ارزنده‌ای به برگزیدگان آن اهدا می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه مراجعه کنند و از این فرصت بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار