کد خبر: ۱۶۱۵۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

برنامه‌های عید غدیر در کردستان با محوریت مردم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری ویژه برنامه‌های هیئتی و مردمی محله محور عید غدیر خم در ۵۰۰ نقطه این استان در دهه ولایت خبر داد.
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا به تشریح فعالیت‌های ایام غدیر در استان کردستان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های عید غدیر در شهرستان‌های استان با محوریت و مشارکت کامل مردم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی، برپایی ۵۰ غرفه فعالیت‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان، اعزام ۱۵۰ نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان، اعزام پنج مبلغ تخصصی در دهه ولایت، از برنامه‌های عید غدیر در کردستان است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا ابراز داشت: پخت و توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم به تعداد ۱۱۰ دیگ در شهرستان بیجار و ۱۱۰ دیگ در شهرستان قروه که توسط هیئات محوری و حمایت مردمی  هزینه‌های این جشن و سرور تأمین و اجرا می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی کارناوال شادی و  برگزاری ویژه برنامه غدیر در ۵۰۰ نقطه  و محله محوری استان، برگزاری همایش توجیهی مبلغین، پخت و توزیع نان صلواتی در ۱۱۰ نانوایی استان و تجلیل از ۱۱۰ خانواده سادات استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده می‌باشد.

حجت‌الاسلام مختاری نیا اظهار کرد: پویش تهیه و توزیع و نصب پرچم، همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز غدیر و همراه با برنامه فرهنگی و جنگ شادی نیز در این ایام در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر ولایت ۱۲ امام را معرفی کردند، ادامه داد: ریشه غدیر در قرآن کریم است، قران بدون غدیر هدایت گر نبوده و غدیر نیز بدون قران قابل تفسیر نیست، لذا غدیر کامل کننده دین و عامل وحدت است و نیاز است توجه ویژه‌ای به این ایام داشته باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار