کد خبر: ۱۶۱۷۸
مرکز هنری رسانه‌ای نهضت| در گفتگو با آزاده آل‌ایوب مطرح‌شد؛

زنان ما نباید فکر کنند به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود

آزاده آل‌ایوب با تمجید از اجرای برنامه «مثل ستاره» گفت: زنان و دختران ما نباید حس خلأء و کمبود در جامعه داشته باشند. ما باید حسی ارزشمند را به آن‌ها القا کنم و آن‌ها نباید فکر کنند که کمترین بی‌توجهی به آن‌ها می‌شود و بیشترین تبعیض برای آن‌ها است...
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آزاده آل‌ایوب، مجری برنامه‌های کودک که بیشتر به نام «خاله نرگس» شناخته می‌شود، درباره برگزاری جشن‌های مذهبی و تأثیر آن بر کودکان و نوجوانان گفت: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ این حرکت در جامعه ما از زمانی آغاز شد که دشمن به دنبال ضربه به‌نظام اسلامی برآمد. ما در این زمینه خلأ داشتیم و خوشبختانه چنین مراسمی تحسین‌برانگیز است؛ به دلیل اینکه این خاطره جمعی برای کودکان و نوجوانان باقی می‌ماند.
او ادامه داد: جشن‌هایی مثل غدیر، نیمه شعبان، جشن بزرگ امام حسنی‌ها و جشن ولادت حضرت معصومه (س) باعث می‌شود که بچه‌ها ذهنیت خوبی داشته باشند از این که موردتوجه و اهمیت دین اسلام قرار دارند.
این مجری کودک تأکید کرد: برگزاری جشن‌هایی مثل روز دختر مهر باطلی بر سناریو‌ها و شعار‌های کذب دشمنانی است که قائل به تبعیض یا بی توجهی به زنان و دختران در دین اسلام هستند. در واقع، این جشن‌ها نشان دهنده این است که اتفاقاً دین اسلام دینی است که زنان در اولویت قرار دارند و برای دختران ارزش قائل هستند.
آل ایوب با بیان اینکه اسلام برای دختران ارزش قائل است، گفت: «کسی که دختران را از زنده‌به‌گور شدن نجات داد، پیامبر اسلام بود و تمام اولیا، انبیا و صالحین ما همه الگو از حضرت زهرا (س) گرفتند؛ لذا خوب است که ما به‌منظور الگوبرداری از این بزرگان و ترویج فرهنگ اسلامی جشن‌های باشکوهی برگزار کنیم.

[جشن‌ها را به جُنگ تبدیل نکنیم]به اعتقاد آل ایوب، جشن‌ها نباید صرف این باشد که چند هنرمند و مداح دعوت شوند و جُنگی برگزار شود. او گفت: درست است که جشن‌ها باید باعث جذب بچه‌ها و خانواده شود؛ اما در کنار آن باید کار فرهنگی انجام شود تا همان‌طور که این خاطره برایشان باقی می‌ماند، آرمان‌ها و اهداف در درون بچه‌ها و خانواده‌ها نفوذ کرده و در زندگی‌شان اثرگذار باشد.
او افزود: جشن‌های بزرگی مثل اجتماع امام حسینی‌ها و محفل قرآنی مثل ستاره باعث جذب کودکان، نوجوانان و جوانان می‌شود. شاید تا چند وقت پیش کمتر به برگزاری این‌چنین مراسم‌هایی فکر می‌شد؛ اما خوب است که ما امروز به آینده کشور و فرزندانمان توجه می‌کنیم و این قابل‌تحسین است.

به گفته آل ایوب، برگزاری جشن‌هایی مثل روز دختر مهر باطلی بر سناریو‌ها و شعار‌های کذب دشمنانی است که قائل به تبعیض یا بی‌توجهی به زنان و دختران در دین اسلام هستند.

او اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم هر جامعه برای قشر‌های مختلف، نشاط اجتماعی است. اسلام نیز به موضوع نشاط و شادی توجه دارد؛ چراکه این شادی و نشاط می‌تواند در سایر فعالیت‌های اجتماعی ما نیز اثر مثبت بگذارد. احادیث زیادی در این مورد بیان شده است. یک مورد از این احادیث روایتی از امام صادق (ع) است که می‌فرمایند: شادکردن مؤمنان و مسلمانان هم‌طراز شادکردن خداوند قرار گرفته است. یکی از عوامل زمینه‌ساز نشاط اجتماعی برگزاری اجتماعات بزرگ مذهبی است. این اجتماعات ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، به دنیا ثابت می‌کند که جامعه ایرانی همچنان دین‌دار است و مردم به قرآن و دین علاقه‌مند هستند. دو اجتماع باشکوه محفل امام حسنی‌ها و محفل قرآنی «مثل ستاره» در قم از جمله برنامه‌های مؤثر در ترویج نشاط اجتماعی و فرهنگ قرآنی بودند که مورد تحسین و توجه عالمان دینی، مردم و اهالی رسانه قرار گرفتند.

 

منبع: خبرگزاری صبا

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار