کد خبر: ۱۶۲۷۱
آیت‌الله میرباقری:

استقامت مقابل مستکبران بایستی گفتمان رئیس جمهور آینده باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال تحمیل سیاست‌های خود بر سایر ملت‌ها هستند، گفت: استقامت و پایداری مقابل مستکبران و زورگویان جهان بایستی گفتمان رئیس جمهور آینده باشد.
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

استقامت مقابل مستکبران بایستی گفتمان رئیس جمهور آینده باشدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در همایش تخصصی «در امتداد ابراهیم» که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در مدرسه علمیه دارالشفا با حضور حوزویان و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان برگزار شد، به موضوع «چالش‌های جریان غرب‌گرا و سازشکار» پرداخت و گفت: انتخابات پیش‌رو شاید یکی از مهم‌ترین انتخابات‌ها پس از انقلاب اسلامی باشد که پس از شهادت آیت الله رئیسی و تشییع با شکوه شهدای خدمت در آستانه آن قرار داریم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد:  آیت الله شهید رئیسی شخصیت بزرگی بود و این شهادت و بدرقه‌ای که توسط مردم شد، تکلیف ما را سنگین می‌کند و شخصیت‌ها و جریانی که بعد از ایشان می‌آیند، باید این حرکت را  ارتقا ببخشند و بازگشت به عقب نباید اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آرایش انتخابات می‌تواند چهره فاخری را رقم بزند، ابراز داشت: جریان اصلاحات در این انتخابات به صورت جدیدی وارد شده‌اند و می‌توان به فال نیک گرفت؛ ولی مخاطراتی هم وجود دارد به هر حال این انتخابات امتیازاتی دارد و تهدیدهایی هم پیش روی ماست.

آیت‌الله میرباقری خاطر نشان کرد: در اداره کشور و تدبیر آن دو نگاه وجود دارد و از این دو نگاه نیز دو جریان دفاع می‌کند؛ یک جریان طرفدار توسعه و به دنبال پیوستن به نظم جهانی و دیگری طرفدار پیشرفت اسلامی و ایرانی است و معتقد است نظم امروز جهان در حال زوال است و باید به دنبال نقش آفرینی در نظم نوین جهانی باشیم.

وی با اشاره به بیانیه امام راحل در مهرماه سال ۱۳۶۷ که فرمود «فرزندان عزیز جهادی به تنها چیزی که باید فکر کنند، استواری پایه‌های اسلام ناب محمدی است»، اظهار کرد: در دوره سازندگی اسلامی با دو قرائت مواجهیم یکی معتقد به پیروزی اسلام بر مستکبرین است و طرفداران آن پابرهنگان جهانند و قرائت دیگر که می‌خواهد با نظم کنونی جهان بسازد؛ در حالی که امام(ره) تاکید داشتند که باید در طول سازندگی، استقلال و آزادی حفظ شود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عرصه مناسبات بین‌المللی و ارتباط با جهان یک قرائت ما را به استقامت و پایداری و یک قرائت ما را به سازش و تسلیم دعوت می‌کند و هر دو قرائت نیز از اسلام است و این همان چیزی است که امام راحل از آن تعبیر به اسلام ناب و اسلام آمریکایی کردند.

وی مطرح کرد: کسانی که با اسم رمز تعامل به دنبال سازش با نظام استکبار جهانی هستند، این گونه مطرح می کنند که تا کی باید دعوا کنیم؛ ما به دنبال دعوا نبوده و نیستیم و ملت ایران تا زورگویی و تجاوز هست، استقامت خواهد کرد؛ دعوا یعنی درگیری غیرمعقول و از سر خشم؛ درحالی که امام راحل و ملت ایران هرگز اینگونه نبوده‌اند؛ بلکه استقامت کرده‌اند و ما تا زمانی استقامت خواهیم کرد که دشمن دست از تجاوز بردارد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال تحمیل سیاست‌های خود بر ملت‌های دیگر هستند، افزود: ما قطعاً در برابر مستکبرین و زورگویان جهان استقامت می‌کنیم و می‌خواهیم در نظم نوین و آینده جهان تأثیرگذار باشیم و غایب نباشیم.

وی با اشاره به استفاده برخی از نامزدهای انتخاباتی از آیات قرآن کریم و روایات، آنها را از تحریف آیات و روایات بر حذر داشت و تاکید کرد: اسلام آمریکایی ما را به تسلیم و سازش فرا می‌خواند؛ در حالی که آیات قرآن کریم دستور به مقابله با مستکبرین می‌دهد و فرمان آمادگی در برابر مستکبرین با همه امکانات می‌دهد سپس می فرماید که اگر بعد از قدرتمندی شما، دشمن حاضر به رفتار مسالمت آمیز شد، با آن‌ها کنار بیایید.

آیت‌الله میرباقری اضافه کرد: در حوزه اقتصاد نیز سخنان زیادی زده شده و راه حل‌های مختلفی گفته شده ولی اینکه برخی مشکلات را تنها به تحریم‌ها گره بزنیم، درست نیست؛ اسلام با سرمایه‌داری و ثروت مخالف نیست اما خلق ثروتمندان و سرمایه داران حزبی و رفاقتی که در خدمت استکبار قرار می‌گیرند تا در خدمت منافع مستکبران باشند نیز در راستای همان اسلام آمریکایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ما امروز در غرب آسیا تأثیر گذار هستیم و شهید رئیسی در هر دو حوزه داخلی و خارجی قائل به گفتمان استقامت بود؛ رئیس جمهور بعدی نیز باید در تراز اسلام باشد و بتواند مشکلات مردم را در این مسیر حل  کند.

ارسال نظر