کد خبر: ۱۶۲۷۲
حجت الاسلام ارتقایی خبر داد:

برگزاری جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان

در نشست خبری با اصحاب رسانه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان خبر داد.
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

برگزاری جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر در همدانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به سالروز عید غدیر اظهارکرد: غدیر را نباید تنها رویداد تاریخی محسوب کرد بلکه تعظیم و تکریم مهمترین رکن دین یعنی ولایت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۲۸ دی ماه سال ۱۴۰۱ در جمع مدیران تبلیغات اسلامی تاکید داشتند که حفظ و سرزندگی و شادابی مردم مهم است و بعد از برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تقدیر کردند گفت: یکی از خلاهای موجود، کار در حوزه سرزندگی و شادابی جامعه است که دشمن نیز در این زمینه فعالیت دارد؛ جشن غدیر فرصتی برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه خواهد بود که باید به این مهم ویژه توجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری کارهای مردمی را در غدیر مورد تمجید قرار دادند و در این زمینه وظیفه ما خطیر است افزود: توجه به نیازهای روز مخاطب، نوآوری در ادبیات و قالب‌ها، رصد و مقابله با تهاجمات هوشمندانه دشمن و ... وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۲۰ شهرستان کشور مهمانی چندکیلومتری غدیر را خواهند داشت عنوان کرد: سال گذشته ۴ میلیون نفر در میهمانی ۱۰ کیلومتری تهران شرکت کردند که ۴۳۴ هزار نفر مشارکت مردمی در کمک‌ها ثبت شده و یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان هم برآورد هزینه شده و ۵۰ هزار خادم نقش آفریدند و یک میلیون کتاب هم توزیع شده است.

ارتقایی با تاکید به اینکه این آمارها نشاندهنده نقش مهم مردم در اجرای برنامه‌هاست افزود: سال گذشته کل استان همدان ۱۸ کیلومتر جشن غدیر داشت و امسال ۱۰ کیلومتر پیش‌بینی شده که قطعا بیشتر هم خواهد بود.

برگزاری یک‌هزار و ۲۵۰ محافل جشن غدیر با محوریت محلات

وی با اشاره به اینکه در همدان از میدان امام (ره) تا انتهای پیاده‌راه اکباتان ۲ کیومتر جشن غدیر داریم و در سایر شهرستان‌ها هم این جشن درنظر گرفته شده است گفت: امسال ۷۵۰ هزار پرس غذا احصا شده که توسط مردم طبخ و توزیع می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه اطعام ۱۱۰ دیگ غذا در هفت شهرستان در غدیر خواهیم داشت گفت: ۳۳۰ دیگ اطعام غدیر را با احتساب شهرستان همدان در استان خواهیم داشتیم. وی با اشاره به برگزاری یک‌هزار و ۲۵۰ محافل جشن غدیر با محوریت محلات عنوان کرد: ۲۰ کاروان خودرویی، ۱۰ نقطه خطبه خوانی غدیر و پنج نمایش خیابانی در روز غدیر برگزار خواهیم کرد.
ارتقایی به برگزاری چند پویش به نام‌های" تخفیف به عشق علی"، "به عشق علی دست‌بوسی پدران"، "هر خانه یک پرچم" و ... به مناسبت روز غدیر اشاره کرد و افزود: شادپیمایی روز غدیر با حضور ۴ هزار نفر نوجوانان قرآنی از میدان امام(ره) در روز غدیر مدنظر است.وی با بیان اینکه حضور مردم و نقش‌آفرینی آنها در حل مسئله حائز اهمیت است و ما باید در این زمینه تسهیل‌گری را انجام دهیم در ادامه به تشکیل قرارگاه حوزوی جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: درصددیم در قالب این قرارگاه توان‌ چند نهاد همسو را به کار گیریم تا آن تاثیرگذاری لازم را در اقدامات داشته باشیم و موازی‌کاری نباشد.مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری دو اجلاسیه بزرگ در قالب این قرارگاه گفت: کانال محتوایی فضای مجازی نیز در این راستا تشکیل شده و کار تبلیغی را نقطه‌زن و جریان‌ساز پیش می‌بریم.

راه‌اندازی پویش چهل چراغ خدمت

وی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی هیات‌ها و حسینیه‌ها، کانون مداحان، انجمن مشعر و ... در حوزه فعالیت تبلیغی خاطرنشان کرد: به یاد شهید جمهور در استان پویشی به نام چهل چراغ خدمت راه‌اندازی شده است.
ارتقایی با اشاره به پویش ملی "چله خدمت" به یاد شهید رئیسی در راستای تبلیغ فرهنگ‌رسانی خدمت افزود: در راستای انتخابات ریاست جمهوری نیز در شهرستان‌های مختلف کافه گفت‌وگو، تربیون آزاد و ... راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۲۶ تفرجگاه شهر همدان زیر پوشش پویش "محراب سبز" در برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و... قرار خواهد گرفت عنوان کرد: تا روز مباهله فضای مجالس و محافل ما باید جشن و سرور باشد و بعد به محرم بپردازیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ما بر گفتمان مشترک در ایام محرم و صفر تاکید داریم افزود: یک محور برنامه پویش زندگی با آیه‌هاست که ۵۰ نهاد عمومی و دولتی دور هم جمع شدند و این پویش را برگزار می‌کنند تا خلا موجود بین مردم با قرآن پر شود.
وی با اشاره به اینکه در این راستا ۲۰۰ فراز قرآنی انتخاب شده تا مردم در زندگی خود به کار گیرند گفت: تاکید داریم هر هیات باید یک رسانه شود و برخی هیات‌ها به این رسیدند که باید مهارت خود را در حوزه اطلاع‌رسانی تقویت کنند تا فرهنگ و ندای موجود بیشتر تقویت شود.
ارسال نظر