کد خبر: ۱۶۳۵۷
با همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم صورت گرفت؛

100 خدمت تبیینی  به نیت شهید جمهور در چله خدمت استان قم

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در طرح چله خدمت گفت: آقای رئیسی در خدمت‌گزاری به مردم شبانه‌روز تلاش می‌کرد؛ ترویج گفتمان خدمتی شهید رئیسی می‌تواند در فضای انتخابات ریاست جمهوری تأثیرگذار باشد و مردم قطعاً دنبال انتخاب چنین رئیس‌جمهوری هستند که بتواند خدمتگزار مردم باشد.
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح طرح چله خدمت و اقدامات صورت گرفته در این طرح پرداخت.
وی اظهار داشت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی این ایده مطرح شد که اتفاقی صورت بگیرد که منش و روش شهید رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور خدوم که در خدمت به مردم کم نمی‌گذاشت در دست گرفته‌شده و بین مردم تبلیغ شود.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: این بازخورد از طرف مردم در جامعه و در فضای رسانه و انتقال این مطلب که ما هم سپاس‌گزار این خدمتگزاری شهید رئیسی هستیم در قالب چله خدمت قرار گرفت تا مردم حداقل سپاسگزاری و جبران خودشان نسبت به خدمات آقای رئیسی را در خدمت‌گزاری به مردم و ادامه دادن راه این شهید ادامه دهند تا این روش و منش ماندگار شو.
وی بر ترویج خط گفتمانی آیت‌الله شهید رئیسی در آستانه انتخابات تأکید کرد و ابراز داشت: آقای رئیسی در خدمت‌گزاری به مردم شبانه‌روز تلاش می‌کرد و به تعبیر حضرت آقا خستگی‌ناپذیر بود خستگی را خسته می‌کرد و نصاب ریاست جمهوری را در خدمت گذاری به مردم تغییر داد؛ ترویج گفتمان خدمتی شهید رئیسی می‌تواند در فضای انتخابات ریاست جمهوری تأثیرگذار باشد و مردم قطعاً دنبال انتخاب چنین رئیس‌جمهوری هستند که بتواند خدمتگزار مردم باشد.
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم بابیان اینکه هرکسی در هر صنفی کاری و خدمتی را به نیت این شهید بزرگوار انجام می‌دهد بیان داشت: کاری که ما در سازمان تبلیغات پیگیر هستیم و انجام می‌دهیم روایت این خدمت‌هاست؛ روایت خدمت‌هایی که مردم و مسئولین به نیت این شهید عزیز انجام می‌دهند و جریان عمومی جامعه را شکل داده است.
وی ادامه داد: یک جنس کار خدمت‌گزاری جنس کار تبیینی است؛ مجموعه‌های مردمی مرتبط با سازمان تبلیغات، مثل ائمه جماعات، مساجد، هیئت‌ها، مداحان و کانون‌های فرهنگی تبلیغی مجموعه‌هایی هستند که در خدمت‌های تبیینی می‌توانند نقش‌آفرینی داشته و اثرگذار باشند.
حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ جهاد تبیین خاطرنشان کرد: خدمت تبیینی به یاد و به نام شهید بزرگوار نیز می‌تواند این خط تبیین را تقویت کند و مجموعه‌های مرتبط با سازمان از ائمه جماعات و هیئت‌های مذهبی و در بخش بانوان این حرکت‌های تبیینی راه افتاده و در حال انجام است.
وی ادامه داد: در طرح چله خدمت یک سری اقداماتی اتفاق افتاده و در میدان مردم و به‌اصطلاح چهره‌های مردمی و اصناف مختلف در حال انجام هستند؛ سازمان تبلیغات در قالب‌های مختلف از تولید کلیپ و پوستر و عکس نوشته‌ها و ... به روایت این خدمت‌ها می‌پردازد و ما در کشور این حرکت‌ها و خدمت‌رسانی‌ها را منعکس می‌کنیم و در فضای مجازی هم انتشار پیدا می‌کند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قم همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته توسط مجموعه‌های مرتبط با سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: در فضای تبیین و خدمت‌های تبیینی نشست‌های متعددی با حضور ائمه جماعت استان همچنین بانوان صورت گرفته است و توجه به اینکه در ایام انتخابات هم هستیم، این نشست‌ها و جلسات تبیینی رنگ و بوی انتخاباتی دارد و دعوت مردم به اصل حضور در انتخابات و همچنین معرفی معیارهای فرد اصلح از اقدامات تبیینی در این نشست‌هاست.
وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات در معرفی اشخاص وارد نمی‌شود، افزود: سازمان تبلیغات منشور انتخابات را با هماهنگی بعضی از اندیشکده ها و متفکرین این عرصه منتشر کرده است؛ اینکه جبهه نیروهای انقلابی چه رویکردی به انتخابات دارند و حتی در انتخاب خودشان چه رویکردهایی را موردتوجه قرار می‌دهند که تداوم خدمت‌گزاری‌های دولت آقای رئیسی و شخص شهید رئیسی باشد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی افزود: تعدادی دوره‌های توانمندسازی برگزارشده که ازجمله این دوره‌ها، نشست رابطین مساجد، نشست تخصصی فعالین مساجد درزمینهٔ انتخابات، نشست ائمه جماعات و نشست هم‌اندیشی بانوان کنش گر را می‌توان نام برد.
وی ادامه داد: نشست‌های تبیینی انتخابات برای 400 مبلغه برگزارشده و فعالیت‌های تبیینی بانوان در 35 آرایشگاه تا الآن انجام‌شده که ادامه دارد؛ همچنین جمعی ازمبلغه ها در 15 باشگاه ورزشی حضور پیداکرده‌اند و فعالیت‌های تبیینی صورت گرفته و در بیش از 50 مسجد نیز این فعالیت‌ها اجراشده است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم: استان قم خاطرنشان کرد: بیش از 300 مبلغه در قالب 15 گروه تبلیغی ساماندهی شده و در مجامع مختلف بانوان حضور پیدا می‌کنند.
وی همچنین اظهار داشت: جلسات هیئات شاخص و مداحان شاخص و دو تا جلسه کانون فرهنگی تبلیغی برگزارشده و پنج جلسه شورای قرارگاه حوزوی شکل‌گرفته و قرارگاه مردمی انتخابات نیز الآن در اداره شهرستان قم مستقر هستند و برنامه‌های مرتبط با انتخابات را پیگیری می‌کنند.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در پایان گفت: بحث پویش‌های انتخاباتی و تولید محتوای انتخاباتی جهت انتشار در بستر فضای مجازی با موضوع بصیرت و جهاد تبیین و حضور حداکثری و همچنین موضوع چله خدمت از دیگر فعالیت‌هایی است که در این زمینه در حال انجام است.

ارسال نظر