حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر بیان کرد:

منتخبان مرحله استانی مسابقه زندگی با آیه‌ها به مشهد اعزام می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام منتخبان مرحله استانی مسابقه طرح زندگی با آیه‌ها به مشهد مقدس، گفت: افراد از تاریخ ۹ لغایت ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خود حضور در این سفر معنوی را اعلام کنند.
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر است این طرح در تابستان نیز اجرایی شود لازم بود سازوکاری درنظر گرفته شود که بین دو طرح ویژه ماه مبارک رمضان و تابستان فاصله زمانی زیادی شکل نگیرد بنابراین در این بازه زمانی مسابقه زندگی با آیه‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقه زندگی با آیه‌ها در مرحله شهرستانی برگزار شد و منتخبان آن به مرحله استانی راه پیدا کردند، افزود: این مسابقه در اردیبهشت ماه برگزار شد و مقرر بود به برگزیدگان مرحله شهرستانی بسته فرهنگی اهدا و منتخبان مرحله استانی به مشهد مقدس اعزام شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جوایز منتخبان مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها تهیه و تقدیم افراد شد، اما با توجه به اینکه خردادماه مصادف بود با امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان همچنین با توجه به شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان امکان اعزام برگزیدگان مرحله استانی این مسابقه به مشهد مقدس در خردادماه فراهم نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت تا اعزام منتخبان مرحله استانی مسابقه زندگی با آیه‌ها در تیرماه انجام شود، اما در ابتدای این ماه نیز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، عید سعید غدیر و دهه ابتدایی محرم قرار دارد و بسیاری از فعالین قرآنی در این دهه درگیر برگزاری برنامه‌های مختلف هستند لذا تصمیم بر این شد که در روز ۲۹ تیرماه اعزام به مشهد مقدس انجام شود.

وی اضافه کرد: افرادی که در مرحله استانی مسابقه زندگی با آیه‌ها حائز رتبه برتر شده‌اند از تاریخ ۹ لغایت ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا حضور خود در سفر به مشهد مقدس را با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های خود به صورت قطعی اعلام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افراد برای قطعیت حضور خود در سفر به مشهد مقدس باید مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بابت بیمه و امور ثبت‌نام پرداخت کنند البته نکته مهم این است که هزینه اعزام هر یک از افراد ۳ میلیون تومان است و مبلغ ۳۰۰ هزار تومانی ذکر شده برای تثبیت ثبت‌نام و بیمه افراد دریافت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر یادآور شد: جمعه ۲۹ تیرماه افراد در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری حضور خواهند داشت و پس از برگزاری برنامه هم‌عهدی و هم‌آوایی حرکت به سمت مشهد مقدس آغاز می‌شود، در طول مسیر نیز برنامه گفتگو محور برنامه‌ریزی شده که متناسب با طرح ملی زندگی با آیه‌ها و بحث حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم است.

وی بیان کرد: افراد به مدت چهار شب و پنج روز در مشهد حضور خواهند داشت که یک روز با حضور در کلاس آموزشی اساتید بزرگ این شهر مباحث مرتبط با حفظ قرآن کریم، راهکار‌های حفظ آیات، اصول تثبیت حفظ، شرایط آزمون‌ها و مسابقات تخصصی و عمومی حفظ قرآن کریم در کشور و برخی اصول داوری را آموزش می‌بینند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اعزام فعالین قرآنی استان به مشهد مقدس حضور این افراد در کلاس‌های آموزشی با موضوع تدبر در قرآن کریم، مبانی و اصول تدبر، نمونه‌های تدبر در سوره‌های قرآن کریم و نمونه‌های تدبر در سیره‌های اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و برگزاری نشست‌های مختلف از دیگر برنامه‌های اعزام فعالین قرآنی به مشهد مقدس است و درمجموع یک سفر معرفتی، زیارتی، آموزشی، رفاهی و... برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله استانی مسابقه زندگی با آیه‌ها ۱۵۶ نفر پذیرفته شده‌اند، عنوان کرد: تعدادی از این افراد نوجوانان هستند که ممکن برخی از آن‌ها امکان حضور در سفر مشهد را نداشته باشند به همین علت برنامه‌ریزی شده تا از افرادی که امکان حضور در این سفر معنوی را ندارند به نحو دیگری تقدیر و تجلیل شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چهار اتوبوس برای سفر به مشهد مقدس فراهم شده که در هر اتوبوس یک نفر به عنوان راهیان قرآنی و شخصی نیز به عنوان مسئول اتوبوس حضور خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها برای منتخبان گواهی‌نامه آموزشی صادر شد، اما در مرحله استانی تلاش شد این گواهینامه از نظر ساعت آموزشی و وضع گواهینامه تقویت شود از این باب که این آموزش‌ها در قالب آموزش عمومی سامانه رسمی سازمان دارالقرآن الکریم پیگیری می‌شود و با به نتیجه رسیدن این امر گواهینامه‌ای متناسب با ساعت آموزشی که دیده شده آماده و به افراد تقدیم می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار