کد خبر: ۲۳۲۱
وقتی فعالیت‌های امام محله، زبانزد عام وخاص می‌شود

از تامین کمک ۴ میلیاردی برای خرید تجهیزات پزشکی تا ترک اعتیاد معتادان

شاید درنگاه اول او فقط یک روحانی جوان باشد که در یک محله، مشغول فعالیت تبلیغی است، اما او به کمک آدم‌های خوب محله، زندگی افراد زیادی را دستخوش تغییر کرده است.
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

 حجت الاسلام فریبرز آزادی امام محله مسجد فاطمیه شهرک ایثار است ، شهرکی در بخش ایزدخواست شهرستان زرین دشت استان فارس ، او برگزیده استانی مهرواره اوج شد و این روز‌ها در محله کم‌تر کسی را پیدا می‌کنی که او را نشناسد.

آغاز کار و تلاش برای ارتقای فرهنگی محله

 حجت الاسلام آزادی از سال ۹۶ در این منطقه مشغول خدمت‌رسانی شد و از همان روز‌های ابتدایی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایش ارتقای فرهنگی و اجتماعی محله بود.

او  از آن دسته آدم‌هایی است که هر قدمی برای کار خیر برمی دارد و خصوصا در دوران کرونا ،  او و بچه‌های مسجد محل فعالیتش،  سنگ تمام گذاشتند، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۰۰ خانواده در ایام کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در سه مرحله ، در کنار ضدعفونی کردن محله و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی، از فعالیت‌های این امام محله در ایام کروناست، حجت الاسلام آزادی در محله‌ای که امام آنجاست حواسش به همه هست، او برای رسیدگی به نیاز‌های دانش‌آموزان نیازمند نیز تعدادی گوشی و مقدار زیادی لوازم تحریر در بین دانش آموزان توزیع کرده است.

خرید تجهیزات پزشکی

 حجت الاسلام آزادی با مشارکت فعال در مجموعه خیریه و انگیزه سازی در محله و بین مردم، نقش موثری در جمع آوری بیش از ۴ میلیارد برای خرید لوازم رادیولوژی و سونوگرافی و تهیه لوازم پزشکی داشته است.

تأمین جهیزیه

تأمین ۳ جهیزیه کامل با معرفی به کمیته امداد و همچنین خرید لوازم مورد نیاز برای افراد سالخورده نیازمند بخش دیگری از فعالیت‌های حمایت از نیازمندان این امام محله است.

از تامین ۴ میلیارد کمک برای خرید تجهیزات پزشکی تا ترک اعتیاد معتادان

عهدی که چاره ساز شد

گاهی اوقات با یک رفتار بسیار ساده که شاید در ابتدا به چشم هم نیاید فرهنگ سازی خوبی انجام می شود. درست مثل کار جالبی که حجت الاسلام آزادی انجام داده است، مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منطقه دغدغه حجت‌الاسلام آزادی بوده و در یک مورد که آسیب مصرف مشرویات الکلی در برخی از عروسی‌های شهر اتفاق افتاد،۴۰ نفر هم قسم می‌شوند که در این گونه عروسی‌ها شرکت نخواهند کرد و تعداد زیادی دیگر نیز به این جمع پیوستند که تأثیر فراوانی در کاهش این آسیب داشته است.

ترک اعتیاد و بازگشت به خانواده

از دیگر فعالیت‌هایی حجت الاسلام در محله، شناسایی افرادی است که به دام اعتیاد افتاده اند. آقای آزادی و خیرین محل در جریان همین بررسی‌ها، ۱۱ معتاد را با همکاری اداره بهزیستی در کمپ‌های ترک اعتیاد بستری کردند.، ترک اعتیاد معتادان متجاهر یک بخش از ماجراست، اما در قدم بعدی، او به خانواده‌های آن‌ها نیز سر می‌زند و تا حد امکان نیازهای مالی آنها را رفع می کند

از تامین ۴ میلیارد کمک برای خرید تجهیزات پزشکی تا ترک اعتیاد معتادان

گروه جهای شهید هادی

گروه جهادی شهید هادی بخش دیگری از فعالیت‌های این امام محله است که در دو سال اخیر ، بیش از ۳۰ مورد تعمیر حمام و سرویس بهداشتی و منزل در کارنامه خود دارد.

فعالیت در فضای مجازی

فعالیت در فضای مجازی در گروه‌های مجازی مختلف و با عناوین تربیت فرزند و موارد دیگر برای تعداد زیادی از مخاطبین، قدمی در ارتباط با افرادی که در مسجد حاضر نمی‌شوند حساب می‌شود، تولید کلیپ‌های آموزشی نیز برای دانش آموزان گامی در ارتقای فرهنگی محله محسوب می‌شود و در راستای همین طرح، تعدادی از معلمین در ایام تعطیلی مدارس به صورت رایگان در خانه‌های دانش آموزان حاضر شده و به آموزش آن‌ها پرداخته اند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار