همایش بزرگداشت هفته وحدت در زاهدان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت "همایش بزرگداشت هفته وحدت" در زاهدان و در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، این همایش با حضور علمای اهل تشیع و تسنن ، نماینده ولی فقیه در استان آیت الله محامی، امام جمعه اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی و دیگر اقشار مردم برگزار شد.

رییس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان در حاشیه این همایش به خبرنگار ایسنا گفت: ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته وحدت از ۲۷ مهر در تمامی شهرستان‌های استان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام سید جواد موسوی افزود: روز سه شنبه ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت بنام پیامبر اعظم (ص)، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی و سردار شهید خالد حیدری، ۱۳ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص)، زن و خانواده، مواسات و همدلی و شهیده پیشمرگ کرد مریم امین پور و ۱۴ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص) و تکریم مقام شهدا و ایثارگران و سردار شهید رجب علی محمدزاده نامگذاری شده است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیت و شهید ابوبکر اونق، ۱۶ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی و شهید عمر ملازهی و روز ۱۷ ربیع الاول نیز بنام پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع) محور اتحاد اسلامی و سردار شهید بهرام مبارکی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین کارگاه آموزشی پوستر هفته وحدت با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی افزود: در این کارگاه که توسط اساتیدی از تهران آموزش داده می‌شود از چندین استان کشور حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهارکرد: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی سید جواد حسینی در مساجد شیعه و سنی، نشست ائمه جمعه اهل سنت در زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت، آبادانی و توسعه و پذیرایی از مهمانان خارجی از دیگر برنامه های هفته وحدت در استان است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دبیرخانه جشنواره امت النبی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست های مختلف علمای شیعه و سنی و معتمدین در سطح استان، جشن های مختلف، آذین بندی شهرها، مسابقات ورزشی، نواختن زنگ هفته وحدت به صورت نمادین در یکی از مدارس زاهدان و اعزام مبلغان در نمازهای جمعه از دیگر برنامه های این هفته است.

حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین مراسم تجلیل از پیشگامان وحدت شیعه و سنی با حضور مهمانان کشوری و استانی و تمامی اقشار در زاهدان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار