کد خبر: ۳۷۳۵
فعالیت‌های جهادی مستمر در نقاط محروم

طلبه‌ای که امیدآفرین شد

حجت‌الاسلام «حسین رنجبر» اهل شهرستان سیاهکل استان گیلان از شش سال پیش در شهرستان دشتستان استان بوشهر مستقر شده و مشغول فعالیت‌های جهادی است که طی این مدت پنج سال در روستای درودگاه بخش سعدآباد فعالیت داشته و از یک سال پیش نیز در شهر آب‌پخش حضور دارد.
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

حجت‌الاسلام رنجبر از ابتدای حضور در استان بوشهر به عنوان یکی از جهادی‌ترین نیرو‌ها مشغول خدمات دهی به مردم بوده و هر جایی که نیاز بوده به عنوان کارگر در کنار دیگر نیرو‌های جهادی مشغول فعالیت شده است.

این فعالیت‌های جهادی و مردمی باعث شده تا ایشان در پیگیری مطالبات و نیاز‌های مردم مورد وثوق و اعتماد مردم قرار گرفته و به محلی برای رجوع مردم نقاط مختلف شهرستان برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها تبدیل شود.

به گزارش نهضت ، این روحانی جهادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طلاب و روحانیون در همه ادوار تاریخی ملجا و پناهگاه مردم بوده‌اند و از ابتدای اسلامی تاکنون و به‌ویژه در عصر غیبت طلاب و روحانیون مورد اعتماد و محل رجوع مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراجعات مردم به روحانیون و علما تنها به مسائل دینی و شرعی معطوف نبوده است، خاطرنشان کرد: روحانیون در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، معیشتی و… محل رجوع مردم بوده‌اند.

روحانی مستقر در استان بوشهر بیان کرد: طلاب و روحانیون در هر منطقه و هر سنگری که حضور دارند در خدمات‌دهی و خدمات‌رسانی به مردم پیشتاز هستند و در عرصه دستگیری از مردم خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کنند.

وی توسعه فعالیت‌های جهادی طلاب را از رویکرد‌های مهم حوزه علمیه دانست و افزود: طلاب و روحانیون زبان گویای مردم هستند و می‌توانند به عنوان رابط بین مردم و مسئولان پیگیر امور و مسائل آن‌ها باشند.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون موجب اعتماد سازی و امیدآفرینی در جامعه می‌شود، افزود: روحانیون در رفع مشکلات مردم و خدمات‌دهی به آن‌ها پای کار هستند.

طلبه‌ای که امیدآفرین شد/ فعالیت‌های جهادی مستمر در نقاط محروم

وی با تشریح برخی از فعالیت‌های جهادی در روستای درودگاه بیان کرد: در روز‌های نخست حضور در روستای درودگاه در نشست با مردم و اعضای شورای شهر مشکلات روستا را بررسی کردیم و مهمترین مسائل را برای پیگیری احصا کردیم.

وی بیان کرد: پس از شناخت مشکلات نشست شورای اداری روستای درودگاه را به حضور فرماندار دشتستان برگزار کردیم و ۱۷ مصوبه در حوزه‌های آب، راه، کشاورزی، ورزش و… گرفتیم و طی دوران حضور در این روستا این مصوبات را پیگیری کردیم.

آب یکی از مشکلات اساسی این روستا بود که با کمک دهیاری و شورای شهر نسبت به نوسازی شبکه آب روستا اقدام کردیم و چهار هزار متر شبکه نوسازی و ایجاد شدحجت‌الاسلام رنجبر بیان کرد: آب یکی از مشکلات اساسی این روستا بود که با کمک دهیاری و شورای شهر نسبت به نوسازی شبکه آب روستا اقدام کردیم و چهار هزار متر شبکه نوسازی و ایجاد شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم، ایجاد راه روستایی بین درودگاه و چم‌درواهی برای بهبود وضعیت تردد بود که در این راستا احداث پل و اجرای ۱۲۰۰ متر مسیر در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل پایانی قرار دارد.

این روحانی جهادی بیان کرد: سالن ورزشی روستای درودگاه ۹ سال ناتمام مانده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات مورد نیاز جذب شد و طی شش ماه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی در درودگاه اشاره کرد و افزود: در زمینه تأمین مسکن برای محرومان، ایجاد اشتغال، توسعه تولید، رفع آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد کار‌های گسترده‌ای در روستا انجام شد.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه همه فعالیت‌ها با محوریت مسجد انجام شده است، تصریح کرد: شورای فرهنگی را در روستای درودگاه ایجاد کردیم و با همراهی، همفکری و همکاری همه گروه‌ها با سلایق مختلف فعالیت‌ها ساماندهی شد.

وی گفت: در حال حاضر نیز در خدمت مردم آب‌پخش هستم و تلاش داریم با همراه کردن همه گروه‌ها در زمینه رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی و پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام رنجبر یکی از مهمترین مشکلات مردم در آب‌پخش را مسئله سند اراضی عنوان کرد و اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم در زمینه اسناد اراضی پیگیری جدی در این زمینه خواهیم داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار