کد خبر: ۴۱۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردیبل:

دعای عرفه عامل تربیت و تهذیب نفس همراه با رحمت الهی بر بندگان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: دعای عرفه، مکتب تربیت و تهذیب نفس و عامل نزول رحمت الهی بر بندگان است.
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در سخنانی با گرامی داشت روز عرفه روز دعا و نیایش، این روز را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان عنوان کرده و اظهار داشت: دعای پرفیض عرفه، زمینه ساز تجلّی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان بوده که دل های بندگان الهی از شوق و خشیت، خاضع گشته و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بیان اهمیت اعیاد ماه ذیحجه، گفت: دو عید مهم قربان و عرفه، از ارکان عملی اسلام در آئین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و برای محرومان اطعام کرده و به همدیگر هدیه می دهند.

وی به فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اشاره کرد و گفت: دعا وسیله قرب و نزدیکی مخلوق با آفریدگار و زمینه ساز آرامش روح و روان انسان است. اینکه انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می سازد و از غیر او چشم می‌پوشد در واقع نوعی یگانه‌پرستی و دوری از شرک را تمرین کرده و وحدانیت و یکتاپرستی را به‌عنوان شرط اول مسلمانی، به منصه ظهور می رساند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بصیرت افزایی را از برکات دعا و نیایش برشمرد و افزود: دعا و نیایش در حوزه ی شناختی، تأثیر شگرفی در خداشناسی، خودشناسی، مسوولیت شناسی و بصیرت یابی دارد و در حوزه عاطفی، موجب افزایش احساس آرامش، تقویت دلبستگی به خدا، بالا بردن احساس حرمت خود و رشد و تعالی مى شود و در حوزه رفتاری، منشا اصلاح و تغییر رفتار، خیر رسانی و شفابخشی بوده و با پیشگیری از غفلت، عامل پیدایش بصیرت و روشنایی در دل و تأثیرناپذیری از وسوسه های شیطانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در تبیین آثار تربیتی دعای عرفه اظهار کرد: دعای عرفه به رشد، تربیت و سلامت معنوی و فضایل اخلاقی انسان ها کمک کرده و از سقوط آنان در منجلاب ناهنجاری ها و آسیب های اخلاقی و اجتماعی پیشگری می‌کند و شناخت خدا، شناخت هستی، خودشناسی، شناخت تعلیم و تربیت الهی و شناخت خود و در مقام ایثار و خدمت به افراد اجتماع برآمدن، از مهم ترین آثار تربیتی این دعای پرفیض است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: بهترین و عمیق‌ترین دعایی که برای این روز از امامان (ع) به ما رسیده است دعای عرفه امام حسین (ع) است که سرشار از معرفت و عشق به درگاه باری‌تعالی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، به برنامه معنوی قرائت دعای عرفه در اردبیل اشاره کرد و گفت: مراسم قرائت دعای عرفه همزمان با سراسر کشور روز شنبه 18تیرماه 1401 ساعت 15/30 در محل مصلی امام خمینی (ره) اردبیل برگزار می شود.

وی گفت: در این مراسم حجت الاسلام حسین نوری به سخنرانی پرداخته و رئوف فنی اصل و اباصلت ابراهیمی به عنوان ادعیه خوان و عبدالله داداشی مداح مراسم به اجرای برنامه معنوی روز عرفه می پردازند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار