کد خبر: ۴۱۹۳
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم عرفه در اردبیل برگزار شد

همزمان با سراسر کشور روز نهم ذیحجه دعای عرفانی عرفه در مصلاهای استان اردبیل با حال و هوای معنوی برگزار شد.
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبیغات اسلامی اردبیل، در مراسم معنوی قرائت دعای عرفه که عصر شنبه در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل برگزار شد، حجت الاسلام حسین نوری از روحانیون اردبیل با تبیین ابعاد مختلف این دعای عرفانی اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) در این دعا به مسائل و مبانی توحیدی، معرفتی و اخلاقی تاکید کرده و بشریت را از ظلم و تعدی برحذر می‌دارد.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: در قانون اسلام ظلم به همنوع گناهی بزرگ و معصیتی نابخشودنی به شمار می‌رود که انسان باید به جای ظلم و تعدی، به همدلی و یاری روی آورد.

وی قصد خیر داشتن را از دیگر ویژگی‌های انسان با تقوا و مؤمن برشمرد و گفت: انسان مؤمن همواره در مسیر خیر حرکت کرده و با نیت خیر کارها و اعمال خود را نیز انجام می‌دهد.

این روحانی ترک شکر الهی را معاصی بزرگ برشمرد و افزود: انسان باید هر روز در برابر نعمت‌های الهی سجده شکر به جای آورده و به بهترین شکل قدردان نعمات الهی باشد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان ویژگی دیگر فراز دعای عرفانی عرفه خاطرنشان کرد: در این دعا امام حسین (ع) گام اول انسان را در بخشودگی از گناهان اعتراف به گناه می‌داند تا این خود مسیر نجات را برای انسان‌ها باز کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در طول تاریخ انبیا الهی نیز همین راه را در پیش گرفتند که نمونه آن را در عاقبت‌بخیری حضرت یونس و سایر بزرگان دین می‌دانیم که با اعتراف به گناه، زمینه بخشودگی آن را فراهم کردند.

حجت‌الاسلام نوری تحول درنگاه و جبران گناه را از دیگر رویکردهای نجات از معاصی برشمرد و اضافه کرد: خود دعای عرفه و راز و نیاز به درگاه معبود می‌تواند اعتراف به گناه باشد تا خداوند متعال با رحمت و فضل خود بشریت را مورد آمرزش قرار دهد.

گفتنی است، مراسم دعای عرفانی عرفه علاوه بر شهر اردبیل که با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد، در سایر شهرستان‌های استان نیز با حضور مؤمنان و عاشقان طریق امامت و ولایت برگزار و مؤمنان همنوا با سیدالشهدا (ع) نجوای عاشقانه‌ای را سر دادند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار