کد خبر: ۴۳۵۷
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:

تکریم و بزرگداشت غدیر مردمی برگزار شود

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: غدیر عیدی برای جهان اسلام است و تکریم و بزرگداشت این عید باید به صورت مردمی برگزار شود.
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

تکریم و بزرگداشت غدیر مردمی برگزار شود

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از خراسان رضوی اظهار کرد: در دهه ولایت که اکنون در آن قرار داریم پویشی را تحت عنوان غدیر امت راه‌اندازی کرده‌ایم. این پویش به دلیل فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: غدیر عیدی است برای جهان اسلام که مایه وحدت، معنویت و عزت اسلام باشد راه‌اندازی شده و تاکنون کارهایی در این خصوص انجام داده‌ایم.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مردم برای احیا، تکریم و بزرگداشت غدیر حتما باید خودشان فعالیت‌هایی را انجام دهند، گفت: عید غدیر باید به صورت مردمی برگزار شود.

وی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح‌های دیگری مانند بخشندگی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و پهن کردن سفره‌های عید غدیر در همان روز هستیم و تلاش می‌شود در این روز همانند عید نوروز هر کس در خانه خودش سفره‌ای را پهن و تصویر آن را برای ما بفرستد تا بتواند در قرعه‌کشی مربوطه شرکت کند.

صاحبقرانی با بیان اینکه مخاطب اولیه رهبری در جهاد تبیین کسانی هستند که نسبت به وضعیت مسائل اسلام آگاهی بیشتری دارند، افزود: این افراد باید با بیان اندیشه تابناک اسلام ناب و بیان مدل حکمرانی اسلام اندیشه‌ورزی کنند و به بیان مطالب نیز بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه روحانیون باید پررنگ‌تر از سایر اقشار جامعه درخصوص جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند، مسئله جهاد تبیین را منحصر در روحانیون ندانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و قطعی برای همه مردم معرفی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: روحانیون به عنوان سررشته‌داران جریان امر تبیین باید جلوداری کنند و سایر مردم و اقشار گوناگون هرکس به اندازه توان و سهم خود در عرصه جهاد تبیین حضور یابد تا به امروز نیز با حضور روحانیون برنامه‌های بسیار خوبی آغاز شده که رزمایش یکم تیر به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی از آن جمله بود که در سطح استان اساتیدی اعزام و با حضور اقشار تأثیرگذار اهمیت و ضرورت جهاد تبیین را ارائه کردند.

وی افزود: هم‌زمان با دهه اول بیش از هزار نفر از روحانیون به شهرستان‌ها و دیگر استان‌های همجوار اعزام می‎‌شوند تا بتوانیم امید‌آفرینی را در بین مردم داشته باشیم.

ارسال نظر