کد خبر: ۴۴۰۶
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

جهاد تبیین و زبان هنر ابزاری مؤثر برای مقابله با هجمه دشمن است

یزد- مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با جهاد تبیین و بهره‌گیری از زبان هنر، نقشه‌های دشمنان برای صدمه زدن به نظام اسلامی خنثی می‌شود.
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

جهاد تبیین و زبان هنر ابزاری مؤثر برای مقابله با هجمه دشمن است

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی صبح امروز در بازدید از حوزه هنری استان یزد با اشاره به دوره تحولی حوزه هنری اظهار داشت: در این دوره باید از کار‌های سنتی و گذشته فاصله بگیریم و بر اساس سند تحول رو به جلو حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه زمان‌ها با هم متفاوتند و هر زمان شرایط خاص خود را دارد، افزود: امروز در عصر ارتباطات باید با بهره‌گیری مناسب از ابزار و دانش نوین، معارف اسلامی و ارزش‌های دینی و انسانی را متناسب با ذوق و سلیقه مخاطب در قالب‌های مختلف هنری برای گروه هدف آماده کنیم و منشاء یک تحول شویم تا تبلیغات منفی دشمن بی اثر شود.
مسئول جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که ما باید در قالب آثار هنری در جهت تعمیق باور‌های مردم بکوشیم، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را از هویت اصلی خودمان جدا کند در حالی که سابقه تاریخی اسلام و ایران بسیار روشن است از این رو باید باور‌های دینی، انقلابی، اسلامی و هویتی مردم را عمیق کنیم.
حسینی کوهستانی ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه‌های هنری و تبلیغاتی این است که ضمن خنثی‌سازی هجمه‌های دشمنان، در جهت عمق‌بخشی به باور‌های دینی در جامعه از ابزار مشروع همچون هنر و مباحث تبلیغی استفاده کنند.
وی با اشاره به منابع عظیم اسلام ناب محمدی (ص) افزود: به یقین منابعی که جهان اسلام دارد، در دنیا کسی ندارد و ما باید تحت عنوان جهاد تبیین از این منابع استفاده کنیم.
مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه جهاد تبیین در قالب هنر هم شکل می‌گیرد و در برخی مواقع بسیار مفید و اثربخش است، گفت: با جهاد تبیین و بهره‌گیری از زبان هنر، تیر دشمنان به خودشان بر می‌گردد و نقشه‌های آنان برای صدمه زدن به نظام اسلامی خنثی می‌شود.
حسینی کوهستانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و سابقه حوزه هنری اظهار داشت: سابقه این نهاد قابل قبول و روشن است و خدمات بسیار خوب و ارزنده‌ای را در قالب هنر به جامعه و انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
وی، عشق و علاقه به هنر و کار فرهنگی و هنر دینی را از شاخصه‌های همکاران حوزه هنری یزد دانست و افزود: آثاری که در عرصه‌های مختلف همچون تجسمی، فیلم، کتاب، رمان و تألیفات در این نهاد مشاهده کردم بسیار خوب بود و نشانگر این است که حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی در این حوزه در حال انجام است و امیدواریم با همت بیشتر و متناسب با زمان و نیاز جامعه این روند تداوم داشته باشد.
در این دیدار که محمدصادق کوچک‌زاده سرپرست حوزه هنری استان هم حضور داشت، کارکنان و کارشناسان این نهاد، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را با مسئول جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار