کد خبر: ۴۵۱۷
رئیس سازمان مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی

جهاد تبیین نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان دارد

رئیس سازمان مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه برای جهاد تبیین سرمایه‌گذاری باید در حوزه کودک و نوجوان باشد گفت: محتوا‌های مناسبی برای آموزش در کشور وجود دارد، اما مشکل این است که نمی‌دانیم چگونه از این محتوا استفاده کنیم.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست هم‌اندیشی و ایده‌پردازی حسینیه کودک در زنجان، با بیان اینکه غرب در بحث تربیت کودک، هدف‌گذاری‌های وسیعی انجام داده است، اظهار کرد: غرب برای تربیت نسل آینده ساختارسازی و تشکیلات‌سازی، برنامه‌سازی و تولید محتوا کرده است. در این برنامه‌ریزی به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گرفته که خود ساختار اثرگذار است. ما می‌گوییم در ۲ تا ۶ سالگی هویت کودک شکل بگیرد، ولی در غرب اینگونه نیست و تا ۶ سالگی از شکل‌گیری هویت جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: محبت عاطفی مادر در غرب به خاطر ساختار موجود برای کودکان تا ۱۸ سالگی است. در غرب افراد بعد از ۱۸ سالگی تنها زندگی می‌کنند؛ در ظاهر شاید چنین به نظر برسد که غرب به دنبال ترویج فرهنگ استقلال است، اما در واقع غرب تمایل دارد انسان‌ها تنها باشند. ورود کودکان از سن دو سالگی به مهدکودک در غرب اجباری است که پیش ثبت‌نام و تشکیل پرونده کودکان در برخی کشور‌ها از زمان انعقاد نطفه انجام می‌شود.

محقق حوزه کودک و نوجوان در ادامه افزود: ما باید یک ساختار و نظام تربیتی طراحی کنیم. وقتی درباره تحول در آموزش و پروش سخن می‌گوییم، ساختار مدرسه است که اثری تاثیرگذار برای کودکان و نوجوانان دارد. ما باید روی قالب‌ها و برنامه‌ها کار کنیم. محتوا‌های مناسبی برای آموزش داریم، اما مشکل این است که نمی‌دانیم چگونه از این محتوا‌ها استفاده کنیم. برای جهاد تبیین سرمایه‌گذاری باید در حوزه کودک و نوجوان باشد. شب‌ها برای کودکان قصه بگوییم و قصه بسازیم و از قصه‌های دنباله‌دار استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه تصریح کرد: تصور می‌کنیم در حسینیه کودک، تنها وظیفه ما ایجاد سرگرمی برای کودک است و معمولاً این کار با برگزاری کلاس نقاشی انجام می‌شود و این نشان می‌دهد ما برای کودکان در هیئت برنامه‌ای نداریم. لازم است نگاه ما به مهدکودک ایجاد حسینیه کودک با ساختار و قالبی منظم و با برنامه باشد و اجازه دهیم کودکان و نوجوان در همه برنامه‌ها و مراسم‌ها در کنار ما باشند حتی اگر این برنامه‌ها نمازجمعه و یا هیئت باشد.

وی ادامه داد: گام اول برای برگزاری یک مهدکودک طبقه‌بندی و سطح‌بندی کلاس‌ها بر اساس مقطع سنی است و گام بعدی طراحی درست برای این بخش است؛ چنانچه در کشور برای این بخش برنامه‌ریزی‌های جدی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که اگر بنا باشد برای مراسم افراد بزرگ‌سال از دو سخنران استفاده شود برای مراسم کودک و نوجوان از بیش از سه سخنران استفاده می‌شود.

تقدیری عنوان کرد: کودکان زیر ۷ سال انجام فعالیت‌هایی نظیر بالا و پایین پریدن، پرتاب کردن، هل دادن، تعادل، ساختن و خراب کردن، درست کردن، پرکردن و خالی کردن، پریدن و بازی با خاک و آب را دوست دارند که مجموع این موارد ۹ سرفصل اصلی مهدکودک‌های کشور‌های غربی است که غرب در این حوزه نیز بسیار کوشا و فعال عمل کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار