کد خبر: ۴۵۸۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد:

۷۰۰ مسجد برای برگزاری جشن‌های مباهله در استان یزد آماده شد

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: ۷۰۰ مسجد در شهرها و مناطق روستایی برای برگزاری جشن‌های ویژه روز مبارک مباهله در سطح استان آماده شد.
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

۷۰۰ مسجد برای برگزاری جشن‌های مباهله در استان یزد آماده شد

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام خلیل سلطانی روز شنبه افزود: در این مساجد با حضور مردم، برنامه‌های فرهنگی، هنری و بصیرتی در خصوص مباهله برگزار می‌شود.

وی به اهمیت روز مباهله در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: تمامی جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌ های مختلف مباهله به صورت مردمی با  همراهی و حمایت خیران و همیاری مسئولان برگزار می‌شود، همچنین دومین جشنواره شب شعر مباهله با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی، ادبی و مردم و مسوولان دوشنبه شب هفته جاری در تکیه امیرچقماق برگزار می‌شود

سلطانی اظهار کرد: در این محفل ادبی و مذهبی تعدادی از شاعران در خصوص اهمیت و نقش مباهله در اسلام نسبت به قرائت اشعار ارزشی خود اقدام می‌کنند.

بیست‌وچهارم ذی‌الحجه( یکشنبه دوم مرداد ) روز مباهله نام دارد و  در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» است خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تاییدی زد.

رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است، هنگامی که پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر (ص) پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداختند، سرانجام بحث‌شان به جایی کشید که حضرت محمد (ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار