کد خبر: ۴۶۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

«فقدان مکان مناسب» مشکل بزرگ هیئت های مذهبی استان سمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، گفت: علی رغم وجود ظرفیت های عظیمی مانند مساجد، امامزادگان و حسینیه ها، هیئت های مذهبی استان با مشکل فقدان مکان مناسب برای برگزاری مراسم روبرو هستند.
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

«فقدان مکان مناسب» مشکل بزرگ هیئت های مذهبی استان سمنان است

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مسائل هیئت‌های مذهبی مهاجران حاضر در استان سمنان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان اینکه مشکل فقدان مکان مناسب، معضل بزرگی برای همه هیئت‌های مذهبی استان سمنان است، بیان کرد: مشکل عدم استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان مشکلی است که حتی هیئت‌های شاخص شهرستان‌های استان نیز با آن دست به گریبان هستند و مهاجران ساکن در استان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه در نشست‌های مرتبط با این امر، موضوع مکان مورد نیاز هیئت‌های مذهبی پیگیری شده است، افزود: اکثر قریب به اتفاق این مسائل حل خواهد شد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز به صورت جدی به این موضوع می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت امتداد نهضت سیدالشهدا (ع) است، تاکید کرد: باید اهداف امام حسین (ع) توسط هیئت‌ها دنبال شود لیکن هیئتی که بی ربط به اهداف سیدالشهدا (ع) است، هیئت تراز و قابل قبول نیست هیئت در سنت فرهنگ و تمدن اسلامی دو بال دارد که نخستین آنها شوق قلبی و عاطفی با ارواح مطهر عاشوراییان و دوم بار معرفت و شعور که زیرساخت حرکت انسان محسوب می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه شور بدون معرفت نمی‌تواند بار امام زمان (عج) و بار ولایت را از زمین بردارد، تاکید کرد: اگر ما طلایه‌دارانی مانند شهید بهشتی و مطهری و در رأس همه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را داریم، به خاطر بعد بنیان‌های مستحکم فکری است بنابراین توصیه اول ما این است که هیئت‌های مهاجران ما مانند هیئت‌های ایرانی حتماً توجه به برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیئتی که نمی‌تواند جوانان را جذب کند، نمی‌تواند در روزگار کنونی مؤثر باشد، افزود: هیئتی که امروز خودش را یک کنشگر اجتماعی نمی‌بیند و راضی به برگزاری جلسات عزاداری است، هیئت ۱۴۰۱ نیست بلکه متعلق به سده‌های قبل است لیکن هیئت باید تراز امروز تشیع و تسنن را داشته باشد چرا که هیئت یک مقوله اجتماعی است و ولایت محور اتحاد امت اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: خدمات ما به هیئت‌های مذهبی هیچ مرز و تفاوتی از باب ملیت نخواهد داشت و تمام خدماتی که تبلیغات اسلامی به هیئت‌های ایرانی می‌دهد به هیئت‌های مهاجران نیز خواهد داد بنابراین در حوزه خدمات مجوزها، مسائل حقوقی، عضویت در شورای هیئات مذهبی هیچ محدودیتی برای هیئت‌های مهاجران در استان وجود ندارد و می‌توانند از همه خدمات بهره مند شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار