کد خبر: ۴۹۴۳
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز خبر داد

برپایی ۶۰ موکب در آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به بهره مندی البرز از ظرفیت های مختلف و قومیت های مختلف از سراسر کشور در برپایی آیین های عزاداری محرم گفت: آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز با راه اندازی ۶۰ موکب عزاداری برپا می شود.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

برپایی ۶۰ موکب در آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز

به گزارش نهضت،« حجت الاسلام مهدی ولایی مقدم» طی آیین شئونات مذهبی استان البرز که سه شنبه ۱۱ مرداد در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برپا شد گفت: آیین یوم العباس(ع) همزمان با تاسوعای حسینی در البرز با راه اندازی ۶۰ موکب عزاداری برپا می شود. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: استان البرز از ظرفیت های مختلف و قومیت های مختلف از سراسر کشور بهره مند است، آیین عزاداری یزدی ها، گیلانی ها، اقوام لُر، فارس و دیگر قومیت ها را در سطح استان البرز شاهد هستیم که هر یک شاخصه و ویژگی یک استان از ایران اسلامی است. 

وی با اشاره به اهمیت برپایی موکب های عزاداری به مناسبت ایام محرم اظهارکرد: برپایی مراسم های عزاداری به صورت مشترک و متمرکز نیز می تواند در جذب حضور نوجوانان و جوانان همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر تلقی شود. 

به گفته وی، آیین یوم العباس با حضور مردم به صورت همزمان روز تاسوعای حسینی از چهارراه هفت تیر کرج به سمت میدان توحید و آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برپا می شود.

وی اظهار کرد: از دیگر ظرفیت های استان البرز حضور اتباع است که این عزیزان نیز در این آیین حضور پیدا می کنند و یاد و خاطره قیام عاشورا را گرامی می دارند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: امنیت این آیین از طرف پلیس راهور، پلیس امنیت و نیروی انتظامی حاصل می شود؛ انتظار می رود اصحاب رسانه با حضور فعال خود این آیین را پوشش خبری دهند چرا که این آیین یکی از فرصت های فرهنگی و اجتماعی استان البرز است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار