کد خبر: ۵۲۶۳

شرکت ۳۰۰ البرزی در آزمون تخصصی حفظ قرآن

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن با ۳۰۰ شرکت‌کننده خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۲ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

شرکت ۳۰۰ البرزی در آزمون تخصصی حفظ قرآن

به گزارش نهضت، جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی از البرز از برگزاری آزمون تخصصی قرآن در البرز خبر داد و یادآور شد: این آزمون هر سال در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. امسال مرحله کتبی این آزمون با حضور ۳۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد که از این تعداد ۹۲ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

وی با اشاره به اینکه مرحله کتبی آزمون در سه رشته، ۱۰جزء، ۲۰جزء و حفظ کل برگزار شد، افزود: آزمون دارای ۱۵۰ پرسش بود که از هر جزء چهار سؤال ترجمه و یک سؤال حفظ مطرح می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی به آزمون شفاهی راه می‌یابند.

ملازاده با بیان اینکه مرحله شفاهی این آزمون نیمه اول شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: این طرح هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مسئول درباره چگونگی اعطای مدرک به قبول‌شدگان آزمون نیز توضیح داد و افزود: اعطای مدرک درجه یک معادل دکتری، مدرک درجه دو معادل فوق لیسانس و مدرک درجه سوم معادل لیسانس خواهد بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار