کد خبر: ۵۷۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

اصل هیأت امام حسین(ع) مردمی بودن آن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اصل هیأت امام حسین (ع) مردمی بودن وابسته نبودن آن به ادارات و نهادهای دولتی است .
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان؛ حجت الاسلام برومند رازیانی در نشست و دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، کانون‌های مداحان، هیأت مذهبی شهرستانهای قروه، بیجار، کامیاران و سنندج  اظهار داشت: برنامه های محرم امسال با توجه به تعطیلی دو ساله و مشکلات و مباحث بوجوده آمده در سال جاری به صورت مطلوبی برگزار شد .

 

وی افزود: از سوی شورای هیأت مذهبی و کانون‌های مداحان در استان باید سعی شود مجالس آخر صفر با رونق و شکوه خاصی برگزار شود .

 

حجت الاسلام برومند رازیانی در خصوص جاماندگان اربعین عنوان کرد: بحث پیاده روی جاماندگان اربعین و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستانهای مختلف برگزار و شورای هیأت مذهبی و کانون مداحان  ظرفیت عظیم خود را با تمام توان انجام دهند .

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امسال اربعین در کردستان با توجه به بازگشایی به مرز باشماق مریوان در این استان نیازمند همکاری بیشتر مردم این شهرستان و پذیرای از مهمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و شهرستانهایی که شورای هیأت مذهبی و کانون مداحان دارند در این ایام باید بیشتر از قبل در برگزاری مراسم مشارکت و همکاری داشته باشند .

 

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به زیست بوم منطقه و حساسیت مذهبی در شهرستانهای استان جلسات روضه و ذکر با تدبیر و کمک پیش برود .

 

حجت الاسلام برومند رازیانی در خصوص همکاری اداره اوقاف و امور خیریه با برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در بحث تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه در سطح کلان نقاط اشتراک زیادی وجود دارد و علاقه به تعامل و هم‌افزایی در آن مشهود که امید است منشاء خیر و برکت باشد .

 

وی افزود: هیأت مذهبی و کانون‌های مداحان توان محدودی دارد ولی اگر هنر کنار هم قرار دادن این محدودیت‌های بوجود بیاید می‌توان کارهای بزرگ و شاخصی را انجام داد.

 

در ادامه حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان آمادگی در اختیار قرار دادن تمامی امامزادگان را برای هیأت مذهبی در این ایام دارد .

 

وی افزود: در بحث جاماندگان از اربعین این اداره برای شهرستانهای قروه و بیجار که بیشترین حضور را در استان دارد دو جایگاه اختصاص داده شده است .

 

حجت الاسلام محمد کاروند در پاسخ به حمایت این اداره کل از هیأت مذهبی عنوان کرد: مبحث اصلی اداره کل اوقاف تحت پوشش قراردادن مساجد اهل سنت استان است و همکاری و تعامل با هیأت مذهبی و کانون مداحان از برنامه های تعاملی با این سازمان به شمار می رود .

 

در ادامه این نشست تعدادی از حاضرین به بیان مشکلات و برنامه‌های در پیش رو برای ایام اربعین پرداخته و از سوی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار