کد خبر: ۵۹۲۰
مدیرعامل بنیاد هدایت خبر داد؛

برپایی ۱۹۶ موکب به همت امامان محله در مناطق مختلف کشور

مدیرعامل بنیاد هدایت از فعالیت‌های اربعینی امامان محله در سراسر كشور خبر داد و گفت: ۱۹۶ نفر از امامان محله با برپایی موکب از زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در مناطق مختلف پذیرایی می‌کنند و ۱۳۹ امام نیز در سایر عرصه فعالیت اربعینی دارند.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴

برپایی ۱۹۶ موکب به همت امامان محله در مناطق مختلف کشور

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام سید‌ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل این موسسه در گفت‎‌وگویی با روابط عمومي اين مؤسسه، از برگزاری سلسله جلسات آموزشی آنلاین با عنوان «بیا تا برویم» با هدف ارائه آموزش کاربردی زیارت اربعین خبر داد و اظهار کرد: در این جلسات آموزشی بسته محتوایی ویژه اربعین شامل «مباحث معرفتی، مقابله با آسیب‌ها و خرافات، احکام و آداب، نکات بهداشتی، مکالمه کاربردی، متن سخنرانی کوتاه برای شبکه امامان محله، طلاب و روحانیون» ارائه می‌شود‌.

وی با اشاره به فعالیت امامان محله در این ایام، گفت: ۴۶۰ امام کاروان «مبدأ تا مبدأ» را راه‌اندازی کرده‌اند که بنیاد هدایت به‌صورت تخصصی از این بزرگواران حمایت کرده است؛ این امامان در تعامل با مرکز خدمات حوزه فعالیت دارند و علاوه بر آن بسته ایده و تجربه برای این دسته از امامان که موکب‌دار و کاروان‌بر هستند نیز ارائه شد.

مدیرعامل بنیاد هدایت به محتوای آموزش‌های ارائه شده در این جلسات اشاره و بیان کرد: در این دوره تاکنون درس‌گفتارهای معرفتی، اخلاقی، طب اسلامی از سوی اساتید اين رشته‌ها ارائه شده است و در کنار این مباحث، اخبار وضعیت مرزهای مختلف به‌صورت زنده گزارش می‌شود و اطلاعاتی از آمار موکب‌ها در ایران و ‌عراق، اطلاعات اماکن زیارتی عراق، اطلاعات مراکز دریافت خدمات فرهنگی و سلامت در ایران و عراق، در اختیار شبکه امامت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان فعالیت‌های اربعینی امامان محله در ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۷۷ نفر از امامان نیز مراسم جاماندگان از زیارت اربعین را اجرا خواهند کرد.

وی از راه‌اندازی موکب به همت امامان محله خبر داد و گفت: ۱۹۶ نفر از امامان با برپایی موکب از زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در مناطق مختلف پذیرایی می‌کنند و ۱۳۹ امام نیز در سایر عرصه فعالیت اربعینی دارند.

مدیرعامل بنیاد هدایت  در پايان سخنان خود از راه‌اندازی کاروان اربعین ویژه امامان اهل سنت خبر داد و بیان کرد: با همکاری اداره‌کل ادیان سازمان تبليغات اسلامي و با هدف آشنایی با فرهنگ اربعین؛ این کاروان شکل گرفت و امامان اهل سنت به این سفر معنوی اعزام شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار