کد خبر: ۵۹۲۲
امام جمعه بانه:

وحدت، اتحاد و یکپارچی مسلمانان سبب ناکامی دشمنان می‌شود

امام جمعه شهرستان بانه گفت: وحدت، اتحاد و یکپارچی مسلمانان اعم از شیعه و سنی سبب ناکامی دشمنان و ضعف آنان می‌شود.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بانه با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به شیعه و سنی و همه انسان‌های آزاده جهان است، اظهار داشت: جامعه اهل سنت به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارادت ویژه‌ای دارند، امام حسین(ع) با مقاومتی بی‌نظیر مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کرد و با نثار خون خود و ۷۲ تن از یارانش، دین اسلام را برای همیشه از گزند دشمنان بیمه کرد.


وی افزود: یکی از مهمترین تاکیدات قرآن و پیامبر اکرم(ص) رعایت وحدت در جامعه است که دلیل این امر این است که وحدت، اتحاد و یکپارچی مسلمانان اعم از شیعه و سنی سبب ناکامی دشمنان و ضعف آنان می‌شود.


ماموستا خدایی عنوان کرد: هم اهل تسنن و هم اهل تشیع معتقد است که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر اکرم ( ص) که به فراموشی سپرده شده بود و برای نرفتن زیر بار ذلت قیام کرده است.


وی در ادامه اظهار داشت: در تاریخ اهل سنت تکریم به اهل بیت(ع) و محبت و مودت به آنان سفارش شده و مردم اهل سنت چون برادران اهل شیعه ارادت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) و امام رضا(ع) دارند.


امام جمعه بانه با اشاره به اینکه در دین هیچ گونه تفاوتی بین شیعه و سنی نیست، افزود: ما در ناراحتی شیعه ناراحت و در خوشحالی آنان خوشحال می شویم این دشمنان هستند که تفرقه می اندازند که اهل سنت نسبت به اهل بیت غیر از این هستند در حالی که بی احترامی به اهل بیت در عقیده اهل سنت نیست.


وی در پایان افزود: حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ای بوده و برای تمام مسلمانان نمونه و حجت است،امام حسین (ع) برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم در برابر استبداد و خودکامگی قیام کرد و جان مبارکش را در این راه فدا کرد، این قیام و جان‌باختگی برای مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده درس بزرگی است.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار